Kilometerteller / snelheidsmeter

• VDM

Dag iedereen,

Ik rij een 1998 FLHRCI (Road King Classic) met EFI.

Tijdens het rijden blijft mijn snelheidsmeter op nul km/h staan (geen enkele beweging) en de dagteller evenals de totale kilometerteller telt niet meer bij.

Heeft dit te maken met een zekeringske hier of daar dat het begeven heeft ? Of is dit iets waar je best mee naar kenner gaat ?

Misschien heeft iemand ervaring met dit euveltje … ik zou het op prijs stellen om uw ervaring te delen :)

Misschien heeft dit er niets mee te maken (of toch ?), maar de "Auto Cancel Turn Signal" weigert ook dienst …

Dank bij voorbaat !

D

• Ron

Misschien de zekeringen ff checken achter het zijpaneel bij de achterste valbeugel?

Grt , Ron

• Charley.

HI,

Als ik het goed heb een defecte sensor. in het verleden ook een keer gehad, toen op een 1200 sporty 2003.

suc6

Charley.

• VDM

Thanks Ron en Charley … ik ga de zekeringen eens nazien … en daarna de speedsensor, die zich ergens op de versnellingsbak moet bevinden (denk ik ;) )

:)-D

• Hek

speed sensor stuk. Er bestaat een digitaal metertje dat je op de connecor aansluit waarmee je hem kunt testen. ff bij een HD zaak langs die zo'n ding heeft liggen en vragen of ze hem ff doorneten. twee minuten werk

• hans01

Kijk even naar je accessoire zekering. Bij mijn Ultra staat de Sn. meter, knipperlichten en achter/remlicht over deze geschakeld.

Lekker onlogisch, er zijn separate zekeringen voor licht en instruments.

• VDM

Met dank voor de reacties iedereen !

De zekeringen zijn nog ok.

Het zal dus waarschijnlijk de speedsensor zijn … als ik even tijd heb zal ik bij mijn HD mechanieker langs gaan :)

Momenteel de snelheid een beetje proberen in te schatten en hopen niet geflitst te worden haha !

Greetz !