plug zit muur vast

• flhs

Ik wil graag de tappet oil filter screen reinigen. De plug zit echter muurvast. Ik heb zo'n tappet oil filterscreen plug tool gekocht van motion pro. Deze komt ecther niet tot onder in de gleuf van de plug. Het bovenste gedeelte van de gleuf is uit gelubberd omdat er waarschijnlijk nooit goed passend gereedschap voor is gebruikt. De tool krijgt dus geen grip op plug.

Ik heb het nu met veel andere dingen geprobeerd omdat ik de plug toch meteen vervang mocht hij los komen. Met sommige dingen krijg ik hou vast maar de plug zit echt onwijs vast. Of dit van zelf is gekomen of dat er loctite of iets dergelijks tussen zit kan ik niet achter halen.

Ik heb er al flinke tikken op gegeven met een nylon hamer en ik spuit er nu 3 dagen lang telkens multispray 1000 van innotec op. Omdat ik geen haast heb wil ik liever niet al te rigoureus te werk gaan. Heeft iemand ervaring en de gouden tip voor mij?

• Har

Probeer 'm eens een beetje warm te maken, met een föhn of zo.

Gr. Har

• Peter

Ik stel voor dat je even naar een beroepssleutelaar gaat voordat je de zaak naar de bliksem helpt.

Ook beter voor je bloeddruk:X

Daarna een mooi doppie met een zeskant.

Groeten,

peter

• Peets HD

gewoon los tikken met een drevel en een hamertje , daarna vernieuwen

• Mangku

@flhs ; advies van Peter is “GOUDSWAARD” .

• flhs

Bedankt voor de adviezen. Het is gelukt met de drevel en hamer. Morgen een nieuwe plug bestellen. Het oliezeefje bleek overigens helemaal schoon.