demonteren lucthfilterbehuizing electra glide 1991

• flhs

Hallo,

wil iemand mij vertellen hoe het originele luchtfilterhuis gedemonteerd moet worden? Als de zichtbare boutjes verwijderd zijn zit het nog ergens aan vast. Ik denk boven aan de twee cilinders maar ik zie niet hoe. Ik weet niet of het nodig is een foto toe toevoegen en hoe dat moet.

bvd

• Falconer

er zitten nog 2 bouten onder de ronde uitsparingen bovenin het luchtfilter, die kan je eruit wippen

en dan wordt het wel duidelijk ;-)

• flhs

Dank je voor je snelle reactie.

Dat bleek wel erg simpel maar ik vraag liever iets een keer te vaak dan een keer te weinig. Bedankt ik heb mijn blok mooi op kunnen poetsen/schoonmaken

• electra_glidejos

Let wel op! Zover alle bouten uitdraaien totdat je weerstand voelt, dan filter naar voren trekken, dan weer alle bouten verder losdraaien. Zoniet dan maak je de borgbeveiliging stuk en kunnen de boutjes op je carb loskomen tijdens het rijden en in je carb gezogen worden.

• flhs

bedankt voor deze aanvulling. Ik begrijp alleen niet goed wat er bedoeld word.

Dus om de borgbeveiliging intact te houden mag je die drie boutjes in principe nooit uit de achterplaat van je luchtfilterbehuizing halen?

Ik heb dus inderdaad wel gewoon de drie boutjes uitgedraaid en daar na de achterplaat van de luchtfilterbehuizing van de carb gehaald.

hoe groot is nu de kans dat ik problemen krijg en wat is nu de beste oplossing zonder meteen een nieuw luchtfilterbehuizing te kopen?

bvd

• electra_glidejos

boutjes met iets vloeibare pakking vastzetten. loctite kan ook maar dan wel de juiste gebruiken want het gaat in alu.

• flhs

wat is er onmogelijk veel loctite! moet ik 222 of 243 hebben? of een andere? bvd