koppeling en voorrem 73 sportster

  • rulez

    goedenavond,

    als ik het koppelen van een 73 sportster (rechts schakelen) soepeler/lichter wil laten gaan kan ik dan de uitgaande tap waar de kabel doorgaat indraaien, met gevolg dat de koppeling eerder slipt of kan ik dit alleen via de centrale schroef op het koppelingstrommel iets losser te draaien?

    is een easy clutch systeem een goede oplossing?

    voor de voorrem is schijnbaar de verhouding rempot - remklauw niet correct.

    keihard knijpen en nauwelijks beweging in te krijgen, oftewel weinig remweg voor.

    is de rempot of doorgang te klein of moet er een andere klauw op?

    zit wel een stalenleiding op, voor de rest lijkt de remklauw standaard, de rempot is aardig chroom…oftewel aangepast.

  • jean claude

    Ik heb zelf ook een sporty uit 73 gehad en daar zat een remklauw op ook genoemd rembanaan of zoites. Deze remde eigenlijk voor geen meter kan je dus alleen maar het advies geven een andere cq beter klauw te kopen.

    Het uitdraaien van de stelschroef zorgt er voor dat de koppeling eerder inkomt. Je moet heb dus zodanig ver uitdraaien dat deze net vrij loopt pakweg halve centimeter. Verder komt het ook wel nauw dat je de drukveren van je koppelingspakket op de juiste afstand afstelt.

    Dit kun je goed meten met de achterkant van een schuifmaat (zo deed ik het)

    Echt soepel zal deze nooit gaan daarvoor is het systeem zoals ontworpen gewoon achterhaald. Ik meen dat er ook nog setjes zijn om deze hydraulisch te maken.

    Greetz Klootje