Hallo heren,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vreemde storing met mijn streetbob 2007.
Gisteren na een winterstop van +/- 6 manden ben gaan rijden nadat ik de olie en oliefilter had verwisseld,( motor starte meteen de 1st keer )
Tijdens de eerste 15 km was nog niets aan de hand maar daarna wilde ik eens flink doortrekken met de motor maar opeens tijdens het optrekken hield deze in en tegelijkertijd viel mijn snelheidmeter helemaal terug naar nul( dit terwijl ik nog behoorlijk snelheid had) dit duurde maar 1 of 2 seconden waarna deze weer normaal reed.
Bovenstaande situatie heeft zich meerdere malen voorgedaan tijdens mijn rit van 50 km met als bijkomende probleem dat de stationaire torentaal lange tijd niet onder de +/- 2500 owm( schatting) kwam waardoor schakelen en stapvoets rijden erg lastig werd en de motor zelfs 1 keer uit zichzelf afsloeg.( ze starte gelukkig weer zonder probleem waardoor ik weer verder kon rijden)
Nadat ik deze weer had gestart en thuis kwam was de stationaire torentall weer als vanouds. ( Uhhhhh)
Bij geen van bovenstaande problemen heb ik melding gekregen op het dashbord i.v.m storing
Bij thuiskomst heb ik een zelf diagnose procedure uitgevoerd op de streetbob waar alleen code P0661 werdt vermeld
( waarschijnlijk omdat een big sucker filter is gemonteerd)
Ik denk zelf nog aan een paar mogelijkheden waardoor bovenstaande probleem is ontstaan:
1- benzine is oud geworden (+/- 6 maanden volle tank zonder toevoegingen )
2- probleem met de toerensensor van de krukas ( geen foutmelding)
3- probleem met de snelheids sensor op de versnellingsbak ( geen foutmelding)
HEEFT IEMAND BOVENSTAANDE VERHAAL AL MEEGEMAAKT EN ZO JA HOE HEB JIJ DIT OPGELOST.
BEDANKT VOOR JULLIE ANTWOORDEN
PS.
Hierbij een paar gegevens m.b.t. mijn motorfiets die misschien kunnen helpen om de storing te achterhalen.
-Streetbob 2007 met 19.000 km
- Big sucker filter
- Bassani uitlaat 2 in 1
- motormanagement (ECU) aangepast middels direct link
Gr
Streetbob