Vreemde storing streetbob 2007

  • Streetbob

    Hallo heren,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vreemde storing met mijn streetbob 2007.

    Gisteren na een winterstop van +/- 6 manden ben gaan rijden nadat ik de olie en oliefilter had verwisseld,( motor starte meteen de 1st keer )

    Tijdens de eerste 15 km was nog niets aan de hand maar daarna wilde ik eens flink doortrekken met de motor maar opeens tijdens het optrekken hield deze in en tegelijkertijd viel mijn snelheidmeter helemaal terug naar nul( dit terwijl ik nog behoorlijk snelheid had) dit duurde maar 1 of 2 seconden waarna deze weer normaal reed.

    Bovenstaande situatie heeft zich meerdere malen voorgedaan tijdens mijn rit van 50 km met als bijkomende probleem dat de stationaire torentaal lange tijd niet onder de +/- 2500 owm( schatting) kwam waardoor schakelen en stapvoets rijden erg lastig werd en de motor zelfs 1 keer uit zichzelf afsloeg.( ze starte gelukkig weer zonder probleem waardoor ik weer verder kon rijden)

    Nadat ik deze weer had gestart en thuis kwam was de stationaire torentall weer als vanouds. ( Uhhhhh)

    Bij geen van bovenstaande problemen heb ik melding gekregen op het dashbord i.v.m storing

    Bij thuiskomst heb ik een zelf diagnose procedure uitgevoerd op de streetbob waar alleen code P0661 werdt vermeld

    ( waarschijnlijk omdat een big sucker filter is gemonteerd)

    Ik denk zelf nog aan een paar mogelijkheden waardoor bovenstaande probleem is ontstaan:

    1- benzine is oud geworden (+/- 6 maanden volle tank zonder toevoegingen )

    2- probleem met de toerensensor van de krukas ( geen foutmelding)

    3- probleem met de snelheids sensor op de versnellingsbak ( geen foutmelding)

    HEEFT IEMAND BOVENSTAANDE VERHAAL AL MEEGEMAAKT EN ZO JA HOE HEB JIJ DIT OPGELOST.

    BEDANKT VOOR JULLIE ANTWOORDEN

    PS.

    Hierbij een paar gegevens m.b.t. mijn motorfiets die misschien kunnen helpen om de storing te achterhalen.

    -Streetbob 2007 met 19.000 km

    - Big sucker filter

    - Bassani uitlaat 2 in 1

    - motormanagement (ECU) aangepast middels direct link

    Gr

    Streetbob

  • Peets HD

    even langs een shoppie en ff na laten meten .

  • johnl

    ik denk dat je een los contact hebt, en daardoor je stationair motor de weg kwijt was, en daardoor het hoge stationair toertal ontstaan is,

    controleer de accu aansluitingen, maar zeker de stekkers van het injectie gedeelte door de motor stationair te laten lopen en wat te gaan rammelen met de stekkers en kabels en te luisteren naar de motor of er wat veranderd. als hij nou gewoon goed contact maakt kunnen ze in het shoppie meten tot ze een ons wegen maar vinden ze niks

  • Peets HD

    dat ligt er maar net aan wat voor choppie , er zijn der bij die wel degelijk weten wat ze moeten meten en de teller uitlezen wil ook nog wel is helpen , zelf zoeken is een gebed zonder eind vaak .

    maar goed wie ben ik .

  • gert.61

    eeeeeeeeehhhhhhhhh erg druk maat je bent peet .

    Grtz Gert.61

    geintje peet

  • Streetbob

    Heren,

    Bedankt voor jullie opmerkingen en tips

    Nadat ik een week niets aan de bob gedaan wilde ik vandaag weer op pad met de straatbob om te kijken of de storing weer terug zour komen.

    Bij het starten was er geen probleem maar na 2 keren inhouden binnen 100 meter en uitendelijk eindigen in een grote stilte was de storing toch weer terugekomen met de bijkomstigheid dat ie niet meer wilde starten en plotseling ging als klap op de vuurpijl mijn alarm af tijdens het terugduwen van de bob richting huis.

    Thuis gekomen is bij mijn een lichtje branden omdat de alarm af was gegaan terwijl ik de fob afstand bediening bij mij had!!

    BIj controle bleek de min kabel op de accu niet goed vast te zitten ?? Aangezien ik toch een achterdochtig persoon ben van nature, ben ik op pad gegaan om een proefrit te maken van 110km ( het was toch fucking koud) ,de fiest op veschillende belastingen flink aan de tand gevoeld en geen storing meer te bespeuren.

    HET LAG TOCH AAN DE MIN KABEL AANSLUITING OP DE ACCU.

    Bovenstaande verhaal bevestigd weer dat storingen om de meest vreemde redenen onstaan van zowel simpele (losse accu kabel) tot fout codes……….

    Ik ben gelukkiig dat de bob weer te vertrouwen is en hopelijk kan ik komende tijd nog en paar kilometers erop knalllen.

    Thanks folks

  • Peets HD

    dat is mooi maar dat had je dus uit kunnen lezen dan had je sneller klaar geweest

  • johnl

    bedankt voor het antwoord zo weet ik weer dat mijn conclusie juist was ,voor de zekerheid zou ik nog even de spanning controleren op de accu om te controleren of je spanningstabilisator nog goed werkt want een losse accu aansluiting heeft hij niet graag.