achterrem werkt niet

• apehanger

Beste bikers, mijn achterrem werkt niet.

Heb hem al proberen te ontluchten, maar helaas.

Is een 93 er softail met reservoir tussen voor buizen frame.

Achter zit een tandwiel met remklauw gemonteerd.

Help me?

• thollanderke

Al geprobeerd om andersom te ontluchten dmv een spuit gevuld met remolie

Slangetje op de spuit die gevuld is met remolie, slangetje op achterste ontluchtingsnippel schuiven, rempotje dekselje openen, achterste nippel opendraaien en LANGZAAM olie bijpompen om zo de lucht via het rempotje te laten ontsnappen.

Zeker langzaam de olie bij pompen anders hangt de remolie tegen het plafond.

• apehanger

Nog niet geprobeerd. Alleen wat is het verschil, komt toch ook olie in dan?

Dacht dat de remcilinder misschien niet goed was?

• Konijn

Als je naam eer aan doet aan je stuur dan heb je een lange remleiding en is goed ontluchten nog belangrijker ivm meer kans op micro belletjes die er dus in een lange leiding meer zijn dan in een korte. Snapt u het nog?? :-)

• apehanger

Hallo, bij mij zit de Achterrem niet aan het stuur konijn. Dus weet niet wat je bedoeld?

Graag serieus antwoord.

• Konijn

Ik ook niet, zat ff te slapen. Ik ben zelf met een voorrem aan het emmeren die niet echt wil, denk dat het daardoor kwam. Sorry. Blijft wel dat goed ontluchten vaak een hoop oplost. Denk aan bochten waar een bel in kan blijven hangen ofzo. Kijk of er een goede stroming is bij het ontluchten tijdens inknijpen van de rem. En of de remcilinder zelf niet vast zit. succes.

• johnl

ontluchtingsnippel wil wel eens lekken langs schroefdraad met het ontluchten,beetje teflontape eromheen doen

ook een mogelijkheid is je rempendaal snel op en neer doen zodat hij druk opbouwd en dan ingedrukt vast zetten met klem of spanband en zo een dag laten staan dan worden de luchtbellen naar het eind geperst ,tip geld ook voor jou konijn

• Konijn

Ja, weet ik maar dan moet hij wel druk opbouwen en dat ontbreekt nog ff. Thanx maar nu verder met Ape's probleem

• johnl

zet een stuk doorzichtige slang op het ontluchtings nippel en doe er eeen beetje remolie in dan draai de nippel open .

als je nou de remhandel of rempedaal beweegt moet de vloeistof in de slang bewegen zo niet dan is de pomp niet goed .

is het gaatje in het reservoir wel open?

wat ook wel eens helpt is door een aantal keren de remdandel langzaam in te drukken en snel los te laten daardoor ontstaat onderdruk en wordt de olie in het systeem gezogen

zelf heb ik van een goedkope fles schoonmaakmiddel een remolievacuumpomp gemaakt, gewoon een fles schoonmaakmiddel met vernevelaar op de dop leeg maken daar haal je de slang die in de fles gaat van af dan prik je een gaatje in de zijkant van de fles en steekt daarhet slangetje in ,afdichten met ducktape.

dan zoveel remolie in de fles dat het uiteinde van de slang onder de remvloeistof staat slangetje buiten de fles via een ander slangetje op de ontluchtingnippel aansluiten en je hebt een vacuumpompje voor 2 euro

• Pieterpat

lijkt mij een goed werkende vacuum pomp wel het gaatje goed afplakken ja. en de olie opvangen die uit de fles komt anders maakt het zo'n zooitje.

super cheap charley….

patrick