versnellingsbak lek

• ron

vraagje mbt lekkende versnellingsbak 4 speed evo.

Heb de bak eind vorig jaar laten reviseren. zitten nu naaldlagers in ipv btronen bussen en een nieuwe hoofdas etc. Bak gemonteerd en gevuld met redoil.

Toen niet mee gereden, vanwege t winterweer. Vorige week was er een mooie dag met boven de 10graden. Dus de fiets naar buiten en een stuk gereden, wat blijkt hij verliest olie en niet zo'n beetje ook. en t komt echt uit de gearbox niet t primair. gebeld met t bedrijf, krijg te horen dat dat zou komen omdat ie lang (3 maanden) stil gestaan zou hebben en ik er eerst maar eens een stuk mee moet gaan rijden zodat de pakking zich kan zetten.

Nou ben ik zelf geen monteur en ik wil niet gelijk alles in twijfel trekken, maar ik heb dat in dit geval wel, ik heb zoiets van dat kan toch niet waar zijn. revisie en splinternieuwe pakkingen dat moet lekvrij zijn en niet na 100 km de bak helemaal leeg. of heb ik t mis?

Groet

Ron

• Peets HD

Nee de bak gaat niet vanzelf dicht , de lagers er in zetten is nogal trickie en er kan altijd iets fout gaan maar het moet wel netjes opgelost worden , ik ben toevallig met zo'n bak bezig en als het goed is is de bak gelijk lek vrij .

eerder verkeerd geplaatst het een lijntje lager moeten staan

• ron

Ok Peet, dank voor de snelle reply maar weer, ik vond t al een beetje een broodje aap verhaal, ga dus wel terug met t spul, thanks, Ron

• Marcel

Haha,

goed verhaal, “gewoon rijden dan gaat het wel over” ?

Ik vermoed ook dat ze iets niet helemaal zuiver hebben geplaatst , klinkt alles wel goed ?

Marcel

BH

• rulez

doorrijden tot ie leeggelekt is, dan houdt het vanzelf op..hahaha

als ze hun verhaal ondersteunen zouden ze dit gerust zwart op wit kunnen zetten.

als ze dat niet doen, tja dan ff 2x nadenken.

• ron

even een update: ben terug geweest met de bak, is hersteld, heb m er weer onder geplaatst en nu is ie wel lekvrij, dus naar tevredenheid opgelost!! groet Ron

• Konijn

Mooi zo, bedank voor de afloopmelding.

• Saks

En wat was er nu mis dan?

• ron

Nou dat weet ik ook niet, maar zal wel iets niet helemaal goed gezeten hebben, seal of zo….maar belangrijskte is hij doet t weer goed