inner clutch hub

• ron

Hoi,

Heb even een vraagje. Heb een evo 4 speed uit 85. Nu is van de inner clutch hub (de originele) een van de 4 pootjes gebroken, heb een nieuwe besteld in de states. Die zal binnekort wel binnenkomen.

Nou moet als ik t goed gelezen heb t lager uit de oude hub geperst worden. Dat kan ik wel laten doen bij een shoppie denk ik.

Vraag die ik heb is t volgende. als ik zo op fora lees dan zie ik t advies om t ‘oude’ lager niet te hergebruiken. dat lijkt me vreemd, t is helemaal in orde, waarom wegdoen?

Ik had zoiets van die laat ik er gewoon weer in persen, of is dat niet zo handig??

Groet

Ron

• marcel

als je op een lager perst zonder te kunnen ondersteunen(zoals bij het uitpersen van de innerhub) druk je op de rollen/kogels en op het loopvlak

hierdoor ontstaat een hoge belasting op een klein oppervlakte waardoor er een beschadiging ontstaat met later kans op ernstige gevolg schade

door een kapot lager.

Marcel

BH

• Peets HD

Nee de bak gaat niet vanzelf dicht , de lagers er in zetten is nogal trickie en er kan altijd iets fout gaan maar het moet wel netjes opgelost worden , ik ben toevallig met zo'n bak bezig en als het goed is is de bak gelijk lek vrij .

• ron

Ok thanks voor de snelle reacties. Boodschap is duidelijk, lager vernieuwen bij montage, groet Ron