DynoJet Power Vision

  • Charley.

    Hey Bikers,

    Heeft iemand van jullie, ervaring met een Power Vision van DynoJet. ik wil 'm gaan gebruiken op een Touring uit 2009.

    ik hoor het graag, alvast dank.

    Mvg

    Charley..

  • cdsteve

    Hey Charley,

    Wat wil je weten? Ik gebruik de PV al een tijdje.

    Mvg,

    Steve

  • Charley.

    Hi

    Wat ik graag wil weten, na het aanpassen van je fiets met openluchtfilter, semi openpijpen. Je Power Vision te installeren, met een aantal voorkeuze standen welke te downloaden ? of met bijgeleverde cd.

    Uit hoeveel keuzes kun je dan bv kiezen, instelbaar vanaf en tot hoeveel toeren. kortom waaruit kun je dan kiezen, zodat je kunt kijken wat je wil. Of moet je zelf maar wat aan klooien.

    Na keuze gemaakt te hebben, hoe hierna te fijn tunen, je kunt een testrit maken begrijp ik waarna deze uit te lezen .. hoe dit dan aan te pakken.

    Of loop ik op de zaken voorruit en geeft DynoJet je gewoon een voorkeuze watbij jou fiets moet/ kan hoord.

    THX CHarley.

  • cdsteve

    Hoi Charley,

    Ook lang zitten twijfelen tussen alle tuners en of al dan niet op de dyno, je moet wel pijpen hebben met o2 sensors voor de PV. (zonder o2 sensors ben je erg beperkt en moet je enige kennis hebben van tunen. Dan zou ik voor de T-max gaan met dyno, dan wordt het een openloopsysteem)

    Wat een grote rol speelde in de keuze die ik gemaakt heb, is de flexibiliteit van de Dynojet powervision. De mogelijkheden zijn te uitgebreid om het allemaal hier te bespreken. Kijk zelf maar even op hun site. Maar even kort samengevat: geen “kastje” toegevoegd of andere ecm, kan al dan niet op de motor blijven. In 10 sec een andere tune instelling bv fuel economic, performance (of stock als je hem bij de RDW moet aanbieden (wel met originele pijpen ;). Kan zelf getuned worden met de originele o2 sensors of uitgebreid met WB, diagnostics kan je uitlezen, trouble codes… Je kan de PV permanent op je bike laten (waterdicht) en gebruiken voor realtime informatie tijdens het rijden… (rpm's, snelheid, temp… Er kunnen tot 4 (of 6?) verschillende gegevens op de display. Zelf gooi ik de PV in mijn zadeltas bij het dataloggen en nadien haal ik deze er af. Clean bike hahaha

    Voor een tune kan je terecht op de site van dynojet. je vult je motor in en je kiest de meest geschikte combinatie van filter/pijpen. Een andere mogelijkheid is dat je dynojet een mail stuurt met jouw combi. Zij sturen je dan een map afgestemd op jouw motor. Je download de tune op de PV en nadien sluit je deze aan via de diagnostic poort op je motor. Download de tune naar je ECM en klaar.

    Dan zijn er 2 mogelijkheden als je zelf nog aan de slag wil.

    Je kan dan de map finetunen door het maken van datalogs en via je computer zelf de map aanpassen.

    Maar je kan ook sinds enkele maanden de PV al het werk voor je laten doen. zie link. http://blogs.dynojet.com/index.php/2013/02/power-visions-auto-tune-video-tutorial/.

    Terugkomend op de eerste mogelijkheid. Op je computer zijn er heel veel mogelijkheden: aanpassen van je toeren (stationair gekoppeld aan de temperatuur van de motor, RPM limit verhogen), volume efficiency, Fuel, verrijking van het mengsel bij loslaten gas (arm mengsel zorgt vaak voor ploffen bij roll-offs), corrigeren van knockevents…

    Mocht je nog meer willen weten of hulp nodig hebt met een tune, kan je me altijd een PM sturen.

    Gr,

    Steve

  • Charley..

    Hey TopMan dank je,

    Hier kan ik wat mee, super. ik heb inderdaad twee o2 Sensors op m'n 2009 FLHT,aan het begin zitten bij de uitgaande bochten vanuit m'n blok. die moeten dan voldoende zijn als ik dan goed bergrijp.

    Deze zijn als ik het goed heb opgevangen standaard smalband, kan evt ( wel voor nog eens zo'n 450 piek ) ook door breedtband sensoren uitgerust worden. dat is voor nog verdere fine tuning.:S

    Ik ga het eerst maar eens zo met de Power Vision proberen, al meer dan genoeg om dit goed voor elkaar en naar wens te krijgen denk ik. mogelijkheden genoeg ( wellicht al te veel voor mij :) )

    Het hele spul is nu besteld, wordt vervolgt. dank !!

    Mvg. Charley.

  • Charley.

    Hey TopMan dank je,

    Hier kan ik wat mee, super. ik heb inderdaad twee o2 Sensors op m'n 2009 FLHT,aan het begin zitten bij de uitgaande bochten vanuit m'n blok. die moeten dan voldoende zijn als ik dan goed bergrijp.

    Deze zijn als ik het goed heb opgevangen standaard smalband, kan evt ( wel voor nog eens zo'n 450 piek ) ook door breedtband sensoren uitgerust worden. dat is voor nog verdere fine tuning.:S

    Ik ga het eerst maar eens zo met de Power Vision proberen, al meer dan genoeg om dit goed voor elkaar en naar wens te krijgen denk ik. mogelijkheden genoeg ( wellicht al te veel voor mij :) )

    Het hele spul is nu besteld, wordt vervolgt. dank !!

    Mvg. Charley.

  • cdsteve

    Geen probleem.

    Laat maar weten als je iets wil weten.

    Gr,

    Steve