Remlicht blijft branden

  • Adriaantje

    Mijn remlicht op mijn Fatboy uit 2000 blijft branden.

    Nou denk ikzelf aan de schakelaar achter te vervangen maar ik meet op beide draden stroom, klopt dat ?

  • k-streetfighter

    dan blijft je schakelaar hangen of je rempedaal zelf bv

    heb je n druk schakelaar die in je remleiding zit, of n mechanise( type japanse achterrem/ trekschakelaar)

    is t n druk sschakelaar in je remleiding dan zou ook nog j remblokjes kunnen blijven hangen, omdat bv je remcilnder niet terug komt of er bv vuil zit op je remblok geleide stangetjes

    is t n mechanische dan zou er vuil op kunnen zitten op t trekstangetje of je hebt ergens kortsluiting, das ook nog n mogelijkheid

    mvg klaas

  • Adriaantje

    Het is een drukschakelaar.

    Remmen doet ie perfect en komt ook goed los dus daar zit het niet in.

    Het is puur iets elektrisch.

    Op de 2 draden naar de schakelaar als ze los zijn van de schakelaar staat stroom dat vind ik ook vreemd of hoort dat zo ?

  • k-streetfighter

    kortsluiting?

  • k-streetfighter

    je schakelaar zelf kan ook stuk zijn, inwendig

  • Adriaantje

    Ja ik denk ook aan de schakelaar maar blijf het vreemd vinden dat ik 2x plus op de schakelaar heb

  • Hek

    heb ook een keer gehad dat het remlicht bleef branden, bleek dat het gloeidraadje van het remlicht gebroken was en tegen het gloedraad van het gewone licht aan gevallen was en aan vastgegloeid. zit tenslotte vlak naast elkaar in hetzelfde bolletje. probeer eens een nieuw lampje, dan weet je dat het daar in ieder geval niet aan ligt. Als de draadjes in de bol aan elkaar zitten dan heb je ook stroom op beide draadjes als je niet remt

  • cor

    Dat je op beide draden spanning meet is de reden dat je lamp blijft branden, dus is je schakelaar defect.

    Normaal meet je in rust maar op 1 draad spanning (als je niet remt tenminste)

  • marcel

    remlicht voor en achter gebruiken de zelfde draad naar het achterlicht toe , ik vermoed dus dat de voorrem schakelaar

    niet goed teruggedrukt wordt door de remhendel (veel voorkomend probleem)

    Marcel

    BH

  • johnl

    Precies wat marcel zegt de voor en achterschakelaar zijn parralel aan gesloten, zet maar 1 stekker op je achterrem schakelaar en meet op de andere pin van de schakelaar dan zal je zien dat je 0 volt meet zonder remmen en 12 volt met ingedrukte achterrem pas op met het los halen van je voorrem ,rem handel stukje intrekken voor het huis uit elkaar te trekken want er zit een rubber hoesje over de schakelaarknop