spuiten tank

• marc

hallo ik wil graag proberen voor het eerst mijn witte peanut tankje mooi zwart te spuiten dmv compressor met verfpistool.

nu zit mijn peanut tank nog goed in de orginele lak .

nu is mijn vraag'' is dan goed opschuren met watervast schuurpapier voldoende om hem daarna al te spuiten in de goede kleur en daarna met blanke lak?

of moet ik altijd eerst nog primer gebruiken voor de gewenste lak te spuiten??

en hoeveel tijd moet er tussen zitten ongeveer als ik meerdere lagen zwart erop wil zetten??

en tussen de lagen zwart moet ik hem dan iedere keer eerst nog met een hele lichte korrel op schuren of kan ik gewoon achter elkaar de lagen er gewoon opzetten.

ik wil het zo ie zo een keer geprobeerd hebben dus alle advies is welkom.

alvast bedankt mvg marc

• Pieterpat

hoi marc,

Als je tank strak is zou ik hem met waterproof korrel 600 op schuren, ontvetten en dan met 3 lagen verf spuiten nat in nat wat betekend dat je de volgende laag op spuit binnen de aan droog tijd van de verf spec's.

Daarna goed laten uit harden, licht schuren met wp korrel 800 en dan weer 3lagen blanke lak nat in nat spuiten.(denk om het stofvrij houden van je spuit accomodatie)

Er zullen hier vast wel prikkers zijn met meer ervaring, maar zo heb ik het gedaan op mijn project met enkel spuitbussen, er gaan dan wel wat spuitbussen door heen. het resultaat was verbluffend al zeg ik het zelf.

succes

Patrick.

• marc

hallo patrick alvast bedankt voor je reaktie daar kan ik wat mee.

wanneer is het aan te raden om primer op de tank te gebruiken alvorens te spuiten?

is dat als het een oudere lak op de tank is en met plamuur gewerkt is of ook eventueel anders.?

ik denk dat ik het antwoord al geef maar weeet het graag zeker..

thanx

• Mangku

Beste Marc , gezien dat je nog geen ervaring en nog nooit hebt gespoten , als ik jouw was ga maar eerst zoveel mogelijk adviezen en tips verzamelen . Je hebt tijd omdat het is toch geen weer om te spuiten . Maak even tijd om naar een Motorfiets-Slooperij bij jouw in de buurt en proberen aan een Tank te bemachtigen desnooit van een bromfiets . En daar op ga je in praktijk doen . Zo leer je fouten als het gaat mislukken . Als je weet zeker dat het goed gaat , kan later op je mooie orgineel tank doen. Veel succes !!!

• rulez

zelf geen spuiter maar ooit een keer mijn eigen tank gespoten, kleine compressor met 2-3 baren dat ging wel aaridg.

was wel blank metaal dus eerst ff primer gepakt en daarna lak, alles in 2K.

kans bestaat als je verschillende types lak op elkaar spuit dat de bovenste laag gaat bladderen of bubbelen.

in dat opzicht zo je ff met je tank bij een spuiter of schadehersteller langs kunnen gaan.

kwa kosten weet ik niet of het lonend is om zelf te doen, of het te laten doen…

• Tom

Geheel mee eens,

2 verschillende lakken kunnen elkaar opvreten.

Heb zelf wel eens aan het eind alle lak er in 1x af kunnen trekken.

Zonde van je tijd en verf.

Even een heel klein stukje bv onder je tank proberen.

Een beetje nieuwe lak op de oude smeren.

Na 24 uur zie je het resultaat.

Tip: vooral de tijd nemen. Meerdere dunne lagen spuiten.

Zonder ervaring kun je net te veel spuiten, met als resultaat zakkers.zonde

Succes

• marc

allen bedankt alvast voor jullie advies. stel het op prijs!!!!!!

• USA John

zorgen dat je garage goed droog,warm en schoon is (stofvrij zou heel fijn zijn dus als je kan een plastic tent fabrieken en de vloer vlak voor je gaat spuiten bevochtigen met een plantenspuit)

oude lak schuren met fijne korrel en 1 a 2 lagen primer spuiten,goed laten drogen (min. 24 uur) en dan nat schuren (veel water).Dunne lagen kruislings spuiten en je spuitpistool langzaam

je tank laten passeren (je begint met spuiten NAAST je tank en stopt met spuiten NAAST je tank). Spuitafstand ong. 30cm.

Met zeer fijne korrel licht nat schuren en hele proces herhalen met blanke lak.Goed laten uitharden (3 dagen) en weer heel fijn nat schuren,daarna poetsen….