As verwijderen uit onderste balhoofdplaat Dyna 97

• Ben

Hoe zit de as van het balhoofd vast in deonderste balhoofdplaat.

Zit hij geperst?gekrompen?

Wil hem verwijderen en in andere balhoofdplaten plaatsen doe ik zelf laat frezen.

Bedankt.

• k-streetfighter

gelast of geschroefd?

• Ben

Zie alleen een borgring aan de onderkant.

Lijkt me ook niet gelast staal in aluminium.

• thollanderke

Werkplaatsboek altijd gemakkelijk :)-D

• Ben

Dus een van beide heren hierboven die nu echt weet hoe hij vast zit?

Heb geen werkplaats handboek vandaar de vraag op het prikbord.

• Konijn

Volgens de partcatalog is het 1 bestelnummer dus hij zal wel geperst zitten. Volgens mij was dat bij mijn sportster ook zo toen ik er een wideglidesetje in zette maar dat is al zo lang geleden dat ik dat niet meer zeker weet. Hamertje tik en eruit meppen.

• thollanderke

Als ik me niet vergis de centrale moer/bout op je bovenste balhoofd plaat los draaien

Onderste plaat mee vast houden dat die er niet in 1 keer uitflikkert of dan de balhoofd pen vast op je onderste plaat geperst/gelast is kan ik je geen antwoord op geven aangezien ik bij de mijne alles vervangen heb

Er zit normaal gezien onder de onderste balhoofd plaat wel een cerclips borging over de as misschien als je die verwijderd dat de as er zo uit kan?

Misschien wel ff rekening houden als je de motor op een krikje hebt staan dat als het voorwiel,forkpoten enz. eruit haalt dat je een hoopp gewicht verwijderd dat je bike niet achterover van je krikje pleurt.

Succes :)-D

• USA John

Ben,als je er aan de onderkant geen inbussleutel op kunt zetten zit het geperst,Als je nieuwe balhoofdplaten laat maken ook meteen ff een nieuwe as laten draaien,is niet echt moeilijk…