reizen naar de VS

• Peter

Graag zou ik op m'n eigen motor vanaf b.v. New York naar L.A. rijden waar mijn broer woont.

Wie heeft er ervaring met het verschepen of overvliegen van een motor?

• USA John

nou,overvliegen van een motor gebeurt niet dus wordt het verschepen met allerlei risico's en goedkoop is het niet.Ik woon in Texas en kan je vertellen dat afhankelijk van de periode waarin je van plan bent te gaan het waarschijnlijk verstandiger is om daar een motor te huren.Gewoon vlucht naar L.A. boeken en op de motor Hwy 1/101 volgen langs de kust van Californie en als je diezelfde weg volgt naar het noorden kom je helemaal tot aan Canada….

• Peter

Hallo John,

Het is mogelijk om tegelijk met de motor naar de VS of Canada te vliegen.

Niet goedkoop, maar het is wel mogelijk.

Er zijn mensen die het doen en ik vraag me af wat hun ervaringen zijn.

Groeten,

Peter

• flhs88

enkele jaren geleden heb ik hierover contact met KLM opgenomen. het kan wel. het stuur van de motor zal meestal worden losgemaakt en ingeklapt i.v.m. de hoogte van de krat. verder moeten de benzine en accu eruit en evt. andere brandbare zaken. als de motor op de plaats van bestemming aankomt (met jou) moet hij door de douane worden gecheckt en dat duurt meestal een dag. verder moet je natuurlijk zorgen voor een adeqate verzekering en moet je kunnen bewijzen dat het jouw motor is.

volgens de informatie die ik toen kreeg was he vervoeren van de motor duurder dan het ticket

• USA John

waarom nou niet gewoon een auto huren voor het grootste deel van je trip (relatief goedkoop) en voor de stukken die je beslist per motor wil doen huur je een H-D. Geloof me,dat is stukken goedkoper.

Andere optie,Sportster kopen in de US,lekker rondtoeren en je broer vragen om hem weer voor je te verkopen….

• Peter

Tot nu toe sleept m'n Lowrider me overal nog mee naar toe dus dit wil ik ook met m'n eigen motor gaan doen. En… het staat op mijn “things to do before you kick de bucket” lijst.

Ik heb trouwens net gelezen dat wanneer je naar Canada vliegt het vervoer en de afhandeling wat makkelijker is.

De route zou daar dan ook kunnen beginnen.

Met een schip is ook nog een mogelijkheid.

Genoeg om uit te zoeken.

Bedankt voor het meedenken….

8-)