Iron Butt

• Yup

Het lijkt me leuk om volgend jaar vroeg in het voorjaar een Iron Butt certificate te gaan halen.

Wie heeft er ervaring met deze club ?

• michiel

Hi Yup,

Gewoon 1650 km binnen 24 uur rijden. Mag een rechte lijn of rondje zijn, wat je zelf wil.

Begin punt is bijvoorbeeld het tankstation met je eerste tankbeurt. Bonnetje laten tekenen als getuige. Elke tankbeurt bewaar je het bonnetje.

Hierna stuur je alle bonnetjes, de route en eventueel foto's op naar Iron Butt in Amerika, samen met de contributie van Iron Butt en binnen enkele weken ontvang je het certificaat.

En als je smaak te pakken hebt, doe je later nog een rit van 4800 kilometer binnen 24 uur.

Lees ook even de tips door op hun website, staat nuttige info op.

Succes.

Linkje: http://michielsharley.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=204:saddlesore-1600-met-een-staartje&catid=25:onderweg&Itemid=50

• Yup

Hi Michiel , bedankt voor je bericht.

Leuke site heb je trouwens.

Ik had de site van die gasten al eens bekeken maar vroeg me dus eigenlijk af of ze wel betrouwbaar waren of dat het eigenlijk een beetje een hoax is. Zijn dus wel “legit ”.

Ik ben al druk bezig met een route. Duitsland lag ook bij mij een beetje voor de hand ( lekkere snelwegen ) maar deze zomer terugkomend uit Kroatië zijn we toch wel veel omleidingen en wegopbrekingen tegengekomen. Het wordt dus Frankrijk en een stukje Duitsland.

Nu maar wachten op mooi weer want de sneeuw ben Ik al weer zat .

• Konijn

Heeft dit nog met leuk te maken of alleen een bewijs dat je weetikniethoeveel km gereden hebt op 1 dag. Ieder zijn ding natuurlijk maar als ik richting Italie 750 km op dat kasteel gezeten heb zet ik hem graag onder het afdak van de hotelbar. Veel succes iig en laat even weten of het echt leuk was, ook de laatste 1200 km.(:P)

• Yup

Dit heeft misschien niets met “ leuk ” te maken. Of juist wel. Daar kom ik ooit op een dag achter. Als ik het weet zal ik het je laten weten. De èèn vindt zuipen in een clubhuis leuk en de ander zoekt zijn vertier in 1700 Km achter elkaar rijden.

1400 km op een Goldwing is me al eens goed gelukt in 20 uur ( al was dat noodgedwongen ) dus dat moet op een Ultra ook te doen zijn.

• Konijn

Veel succes en have fun. :)-D