2001 CV Carburateur blijft overlopen

• storz

Heren,

Ik krijg nu stress, mijn carb blijft overlopen. Ik heb de kom er al af gehad, stiftje er uit, vlotter er af vervolgens schoon gemaakt etc.

als ik er door heen blaas is hij open, draai ik hem om: Lucht dicht!!

Vervolgens monteer ik hem, kraan open…………overlopen (slangetje)

Goed:

uit elkaar, in elkaar, slangetje er op, trechter en water er in: Niet lekken…..

Water er uit, schoon gemaakt: starten lopen: motor uit na 2 minuten: overlopen!!!

iemand een idee?

heb de vlotternaald al iets teruggezet…

• flhs88

heb je een benzinefilter tussen de tank en de carb gemonteerd? zit er vuil in de tank? tank je soms die “moderne” benzine met ehtanol?

• thollanderke

Probeer tijdens het overlopen eens met de achterkant van een schroevendraaier stilletjes tegen het kuipje van de carb. te tikken.

Trucje gebruikte we vroeger wel eens tijdens crosscarriere wanneer vlotter bleef hangen.

Wil niet zeggen dat het lukt, maar niet geprobeerd is altijd mislukt

Succes :)-D

• storz

Net weer een stuk wezen rijden, bidon er onder maar hij blijft nu weer dicht…. Tikken werkt goed, vooral als de vlotter tegen de kamer hangt! Blijft bizar! Morgen naar de RDW voor een eigenbouw keuring… zal wel goed komen!

• Peets HD

is je ontluchting van je tank in orde ? de warmte van het motor blok trekt omhoog en doet de benzine uitzetten , de flotter naald wordt hierdoor open geduwd .

• rulez

als je vlotter tegen de kamer hangt?

zit ie dan klem/ dan wellicht een kleiner model vlotter monteren…