druk voorvering

• bau

hoi vraagje

1 keering van mijn voorvork lekt

nu heb ik nieuwe keeringen gehaald voor de beide voorpoten

nu weet ik dat ik de veer moet ontlasten voor het opnieuw olie vullen van de voorpoten

daarvoor wilde ik hem op de motor lift zetten

met de wielen van de grond af

maar is dan alle druk van de veren af

of heb ik nog het risico dat ik nieuw gebitje kan halen na het oplossen van de vuldoppen hahaha auwts

groe bau

• Konijn

Yep, de doppen (bij mijn softail) staan iets onder spanning maar wel tegen te houden.

• k-streetfighter

hoe vervang je de keringen dan?

mvg klaas

• bau

door de inbus onderin de onderpoten los te draaien kan ik de onderpoot eraf schuiven is mij verteld

zo kan ik makkelijk bij de keering

• Ramon

Ik heb een tijdje geleden mmijn voorvorkolie ververst ( FXD superglide).

De dopppen eraf was geen probleem, erop was een ander verhaal, is uiteindelijk

gelukt met behulp van een 2“X3” houten balk tussen mijn stuur te zetten en zo de

dop erop te duwen.

Er staat dus wel degelijk flink wat spanning op !

Succes !!

• Tom

Normaal takel je je brommert op tot het voorwiel van de grond is.

Nu moet je zonder probleem je voorpoten boven kunnen openen.

Er zal inderdaad enige druk nog op staan, maar is met de hand best tegen te houden.

Bij mijn FXDX in ieder geval wel

• k-streetfighter

, olie eruit laten lopen, wiel vd grond, bovenste dop vd vorkpoot er af draaien

dannog kan er enige tot zware druk op staan das per poot/merk/type verschillend

over t algemeen goed te doen

soms moet je toch ook d binnenpoot er uit draaien ivm t vul niveau( binnenppot heleemaal naar onderen duwen en volgooien) of je moet door de binnenpoot iets vast houden in de onderpoot, komt ook voor, maar dat is net allemaal hoe t systeem in elkaar zit.

daarom haal ik zelf alles eruit, goed schoonmaken, om t geheel links en rechts gelijk te kunnen krijgen voor de hoeveelheid olie die er ui t eindelijk in moet zitten( dus maw goed zuiver maken, zodat er geen rest oude olie achterblijft bv)

succes mvg klaas

• bau

oke heren

bedankt voor jullie advies

zou nu wel moeten lukken

(tu);)