Mastercylinder

• Pete

Vraag aan de kenners…..ik heb een Tokico 6 zuigerremklauw op m'n FLH uit '84. Met de originele mastercylinder remt dat wel, maar niet goed genoeg en daarbij voelt ie keihard aan….te hard. Kan iemand me vertellen hoe ik er achter kan komen welke maat mastercylinder ik zou moeten hebben om wel goed te kunnen remmen? Kan natuurlijk gewoon een Japcylinder pakken, maar dat past weer niet op mn inch stuur…

• Saks

ik heb ooit iets vergelijkbaars geprobeerd met n nissin 6 zuigerklauw op n 78 flh. 3/4 (19mm) master cilinder is te groot, latere modellen zijn kleiner en dat zou beter moeten werken. ik heb ooit half internet afgezocht en van alles berekend maar dat weet ik niet meer. ik zou gewoon verschillende gebruikte mastercilinders van ebay plukken en kijken wat het doet. ik heb de klauw toen maar achter gemonteerd en dat werkt wel goed (ik kan hard stampen))

• Pete

Oke, gewoon uitproberen dus….ik ga eens spitten op internet voor gebruikte mastercylinders.

• wiebe

goeie morgen pete

ik heb op mijn shovel een 4 zuiger tokico klauw gezet

met de originele rem handel moest ik ook te veel kracht geven omdat de zuiger te groot is

dus heb ik een 2de hands 9/16 harley handel er op gezet van 1 van de nieuwere types met een olie kijk glaasje boven op (staan geregeld op marktplaats )

dit werkt geweldig goed en was makkelijk er op te zetten

gr wiebe

• Pete

Goeie tip Wiebe! Ik ga er mee aan de slag, heb ondertussen al wel een gratis Jap hendel gescoord >:D< en die uitgefreest naar 25mm. Die ga ik eerst uittesten en als dat niet goed werkt, dan ga ik voor die 9/16 Harley hendel.

• Saks

25 mm is nog groter he? ik ben benieuwd hoe dat knijpt maar volgens mij is dat geen verbetering

• Pete

……de klem die om mn stuur heengaat heb ik 25mm gemaakt B) de werking zal (hoop ik) beter zijn als mn oude setup.

• Saks

hahaha, ja ik had natuurlijk ook effe kunnen nadenken. Ben wel benieuwd wat voor diameter deze jap hendel heeft en hoe t nu remt. succes!