Wat is er krom ?

• brt

heren en dame, hopelijk kan ik hier terecht voor de oplossing van mijn probleem. Ik rij een road king uit 2004. Probleem omschrijving is heel simpel. Mijn windscherm staat scheef t.o.v mijn stuur en rest van motor. Bespaar me de reacties van “loos het scherm” “echt mannen rijden zonder ”enz enz. Ik vind het prettig rijden.

scherm heeft altijd al scheef gestaan maar nadat de motor als was in de handjes begon te voelen na aanschaf viel me dit pas op. Ik had altijd al het gevoel dat er iets scheef was. Bocht rechtsom gaat lekkerder als links. Iets klopte er niet. Motor spoort wel goed. Handjes los en geen enkele afwijking. Uiteindelijk de complete voorkant los gehad en wat bleek… de bout waarmee je de riser vastzet op de triple tree was krom. Motor heeft dus een tik gehad…bout vervangen , alles volgens het boekje aangedraaid en ook de voorpoten op kromheid gecontroleerd, triple tree geschecked etc etc. Maar na complete montage staat het windscherm nog steeds scheef. Ook de ossenkop lijkt iets scheef te staan. De draadeinden waar de ossenkop en ook het windscherm op geplaatst worden lijken recht te staan

En nu zijn mijn ideeën op…

Who knows?

• k-streetfighter

hoi

staan je vorkpoten wel gelijke hoog?

mvg klaas

• Ultra

heeft je stuur geen tik gehad, zou de kromme bout verklaren. bochten draaien links- of rechtsom is vaak een gevoel, afwijking zou ook in je hoofd kunnen zitten B)- hoeft niet noodzakelijkerwijs aan je fiets te liggen. greetz Ultra.

• brt

k-streetfighter Schreef:

——————————————————-

> hoi

> staan je vorkpoten wel gelijke hoog?

>

> mvg klaas

voorpoten kan ik geen afwijking vinden. Ik heb o.a de hoogte tussen de lower en upper tree gemeten en deze is gelijk op de mm.

Aan welke richting zit je te denken?

To Ultra. , de afwijking in de bocht heb ik inmiddels al wel geaccepteerd. Inderdaad sommige dingen zitten tussen de oren 8-) De bout is één opgelost item maar de scheve windscherm blijft ronduit irritant. Het is ook niet een paar mm , maar nu echt goed zichtbaar.

• Roadbagger

brt,

Zijn de beugels van het scherm misschien iets verbogen?

Succes.

Gr.

• brt

Roadbagger Schreef:

——————————————————-

> brt,

>

> Zijn de beugels van het scherm misschien iets

> verbogen?

> Succes.

>

> Gr.

nope. Ook die heb ik helemaal nagemeten ( zo goed als het kan). Ik heb echt het vemoeden dan het in de boveste triple tree zit. Maar waar krijg ik niet helder.

• electra_glidejos

Balhoofd op het frame?

Als alles vervangen word wat krom is en ze meten het frame niet na, schiet je er niet veel mee op.

Of hij is gemaakt om direct door te verkopen.

Verkoper/dealer aanspreken.

• Ultra

tsjaa…. officieele HD dealer, die lullen alles wat krom is wel weer recht. ook geen afwijking in plexiglas van scherm?

• brt

Ultra Schreef:

——————————————————-

> tsjaa…. officieele HD dealer, die lullen alles

> wat krom is wel weer recht. ook geen afwijking in

> plexiglas van scherm?

tja de dealer… laat ik dat soapverhaal maar achterwegen laten. Ben het vertrouwen compleet kwijt in dit soort toko;s. Gaat alleen maar om de doekoe >:D<

Bedankt voor het meedenken Ultra maar het plexiglas is recht. Ik had gisteravond nog een laatste inval en heb een 100% vlak stuk staal op de bouten gelegd ( die de ossenkop en het winscherm vastzet). Aan 1 kant zit ik op een paar mm tegen het stuur aan. De andere kant gewoon een paar cm ruimte tussen waterpas en stuur. Dit bevestigd dat het niet het windscherm is.

• flhs88

misschien kun je even een foto plaatsen