da's gewoon een regelbare brandstof naald-sproeier die alleen voor het stationaire gedeelte actief is.
( dat schroefje regelt dus geen lucht , maar een hoeveelheid brandstof )
Als je een grotere stationair sproeier monteert , zal ie dus een slagje minder uitgedraaid staan om een goed brandstof/lucht-mengsel te creëren ,
…en als die stationair-sproeier wat kleiner is , dan zal je 'm dus ietsje verder uit moeten draaien.
Je zorgt dat ie i.i.g. stationair blijft lopen ,
dan draai je 'm in totdat het toerental ineens afneemt ,
daarna draai je 'm weer uit totdat dat de motor zo mooi regelmatig mogelijk loopt.
eventueel kan je 'm daarna nog een halve slag verder uit-draaien als de carburateur een ietsje te vaak “niest”
Daarna stel je de statioinair aanslag-schroef voor een net toerental
Na een ritje bekijk je de bougies ,…zwart is te rijke afstelling , dan moeten er andere sproeiermaten gekozen moeten worden
wit is te arm , en moeten de sproeier(s) groter
en koffie-kleur is oké .
Er is meer dan zat over te vinden op internet