floorboard pads, welke lijm bij vervangen?

• bert

Ik moet binnenkort de pads vervangen en vraag me af welke lijm of kit hierbij het meest geschikt is.

Het gaat dus om rubber op metaal.

Het moet natuurlijk goed vastzitten maar het liefst ook niet te veel hardnekkige troep achterlaten bij de volgende keer vervangen.

Iemand idee of ervaring?

• wide glide 2010

Ik werk in metaalbedrijf waar sorteermachines worden gemaakt voor groente en fruit hier wordt veel zacht en hard rubber op metaal verlijmt om de groente en fruit niet te beschadigen tijdens het sorteren , wij gebruiken Loctite 498 instant adhesive superbonder te koop bij de betere vakhandel ook in een klein flesje te verkrijgen aanbrengen 20 sec aandrukken en vast……echt vast succes

• Wawan

Hoi Bert , je hoeft helemaal geen LIJM nodig . Als je de oude rubber (pad) eraf haalt , zie op de bodem van de Floorboard 2 ronde gaatjes . Bij de nieuwe Rubber-Pads zitten aan de onderkant twee van die ronde rubbers aan gehecht , en dan stop je die ronde rubbertjes in die gaatjes .Klaar is kees . Succes !

• bert

Wawan, ik heb van die spartaanse half moon boards uit de after-market. Dat is gewoon een dun laagje rubber direct op het metaal geplakt.

Wide glide, is zo'n flesje wel geschikt voor grote oppervlakken dan? Het matje moet over het hele oppervlak geplakt worden.

• wide glide 2010

Bert geen probleem druppelgewijs aanbrengen op de strategische punten rest verdelen over het oppervlak met een kleine flacon van 28.3 gram kom je een heel eind het is echt superlijm let wel zo'n klein flesje kost wel plus/minus 38 euro maar alle waar naar zijn geld succes

• sjors

ik zou 't gewoon eenvoudig met Bisonkit doen :

eerst vetvrij maken met thinner of wasbenzine , en daarna op beide delen met een lijmkammetje verdelen.

10 minuten wachten ,

en dan op elkaar ….

zit als een huis

( en lekker goedkoop ook nog )

• Wawan

Bert , Sjors heeft 100% volkomen gelijk !?

• Suicide

Ontvetten met wasbenzine? Grapje zeker?

Wasbenzine is van zichzelf al een beetje vettig, dus dat zou ik niet gebruiken.

En met thinner moet je goed uit kijken met acryllakken.

Waarom gebruik je geen remmenreiniger? Vervliegt snel en laat geen resten achter?

• sjors

nog nooit problemen mee gehad !!!

je zou hooguit de onderkant van de pads nog een beetje kunnen op-ruwen met een schuurpapiertje voordat je met bisonkit in de weer gaat.

Het is allemaal geen ingewikkelde atoom-wetenschap/technologie B)