koppeling '89

• Ultra

van de week achter berlijn volledige spanning van de koppeling. shoppie in berlijn heeft voor weinig de boel weer aan de gang gekregen. reparatie heeft me tot de stadsgrens weer thuisgebracht, de avondspits was net ff teveel. 3 kilometer van me huis stond ik weer, anwb, oprijwagen in de straat, spectakel voor de buren. heb nu drukplaat koppeling naar laatste van 3 standen gezet en boel werkt weer. stelschroef kabel staat & stond al een tijdje op z'n max maar koppeling functioneert gewoon normaal. door het verstellen van de drukplaat, geeft me dat weer wat kilometers of is het gewon uitstel van executie en moet er een neiuwe set platen in? heb nog niet kunnen uitproberen want m'n kentekenplaat ligt ergens tussen berlijn en polen op een landenstrasse. mocht iemand 'm vinden hou ik me aanbevolen B)- Ultra

• flhs88

heeft het shoppie niet de dikte van de koppelingsplaten gemeten? als die een bepaald minimum bereiken moeten ze er gewoon uit.

kijk even op harley-heaven of het werkplaatshandboek voor jouw motor erbij staat

http://www.harley-heaven.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=3472

• Ultra

m'n duits helaas niet goed genoeg om helder te krijgen wat ie nou precies gedaan heeft, was al blij dat 't weer werkte. om de plaatdikte te meten moet de pri-kast er toch af. dank voor de link maar voorzien van de hd service manual en een dikke clymert ben alleen benieuwd of met het verzetten van de drukplaat de boel weer ff blijft werken.

• flhs88

hoeveel km heb je met deze koppelingsplaten gereden?

• Ultra

kilometertrage van 3 tot 5 duizend per jaar X 10 jaar, ergens tussen de 30 en 50 duizend. dat die platen eraan zitten te komen is helder, anders stond de stelschroef van de kabel niet helemaal op z'n end. vraag blijft hoeveel respijt zit er nog in na het verzetten van de drukplaat, einde v/h jaar of ben ik 'm met 100km al weer kwjjt.

• flhs88

als ik naar mijn eigen ervaring met de koppeling kijk (flhs 1988) dan heb je misschien een paar kilometer gewonnen, maar hoeveel is moeilijk te zeggen. koppelingsplaten kosten geen vermogen en je kunt het zelf makkelijk doen. als je gaat voor betrouwbaarheid zou ik ze nu vervangen.

• Peets HD

koppelings rod te vast gesteld , de geharde punt is er af , helaas vernieuwen .

• Ultra

kijk daar kunnen we wat mee. voor mijn begrip de rod is de stang die rechts vanuit je bakhuis zorgt voor de ontkoppeling. dus nu na opnieuw afstellen ‘vreet’ die zonder geharde punt de rod weg totdat opnieuw de druk is verdwenen? thanks Ultra

• Ultra

na maanden eindelijk tijd zin gelegenheid gehad om m'n koppeling aan te pakken. stelschroef links was doormidden. nieuwe rod met toebehoren erin + nieuwe platen. blijf echter bij afstellen overmatig ruimte op de kabel hebben. zie ik iets over het hoofd, kabel na jaren opgerekt?, iets vergeten. iemand een tip, vingerwijzing voordat ik de boel weer open ga leggen. greetz Ultra

• marcel

druklager aan de rechterzijde niet gelijk vervangen ? , vermoedelijk is die ook kapot

Marcel

BH