electronica problemen

• k-streetfighter

je min pool aansluiting op de accu of t frame zit los of is kapot? misschien

mvg klaas

• sjors

Mike ,

draait de startmotor wel goed rond , als de contact-schakelaar in de positie “licht-aan” staat ? ,

… ik heb me namelijk kort geleden een slag in de rondte gezocht omdat ik het probleem had , dat m'n motor slecht wilde starten in de “licht-aan” stand .

Ik heb het schema toen bekeken , en het enigste wat dit kon veroorzaken was een slecht jumper draadje aan de contact-schakelaar ,…….en dit klopte !!! ,….De oorzaak was een slecht klemmend kabel-schoentje ( oogje ).

Een mogelijke oorzaak kan ook wezen dat 1 van de betreffende schroefjes aan de contact-schakelaar is los-gelopen.

Ik hoop wel voor je , dat je nog een originele contact-schakelaar hebt , want die low-budget taiwan-dingen zijn klote !

• sjors

ik vraag dit omdat ik vermoed dat op die “licht-aan” stand een spanningsval optreedt door een zgn overgangsweerstand

( door een slecht contact ) , omdat in die stand er een hogere stroom loopt.

een bijkomend verschijnsel is dan , dat de startmotor op die stand ook niet rond wil ,

• rulez

heb je al beide standen doorgelust, oftewel dat je in de juiste stand van je slot beide circuits of alleen het probleem circuit gebruikt, zo kun je snel merken of het je schakelaar of het circuit zelf is wat hwet probleem geeft.

mooie is om direct vanaf de accu het circuit aan te sluiten zonder je slot te gebruiken.