electronica problemen

  • mike

    Wie verlost mij van warme dagen in de tuin ipv op de brommer. FXSTC '89. Pas bij KMS carb af laten stellen zover dat ging. Door problemen in de electronica.

    Motor houdt in bij door trekken en begint te haperen. Iemand bekend met een testbank warbij de gehele electronica door gemeten kan worden ipv allerlei onderdelen kopen en nog steeds niet het euvel kunnen vinden.

  • marco

    Probeer eens bij Marcel de Bruijn van Bike-hospital te Waddinxveen.

  • Peets HD

    niet goed afgesteld dus …………harley heeft geen problemen

  • Har

    Lijkt meer op vervuiling / verstopping in de carb.

    Kun je evt. ultrasoon laten reinigen bij sommige Jap dealers.

    Gr. Har

  • sjors

    Mike ,…je laat je toch hopenlijk niet foppen door iets super-simpels als ( nieuwe ) bougies ?

    Een heel enkel keertje kan er een maandag-ochtend bougie tussen de nieuwe hebben gelegen.

    Een eenmaal vetgeslagen bougie kan soms ook vervelend blijven doen .

    Het fenomeen is dan : Gewoon kunnen starten , de motor loopt prima , maar onder belasting bij accelereren begint de motor lelijk te stotteren en in te houden .

    ( Ik heb me er in 't verleden een keer het lazerus gezocht naar de oorzaak , en stond voor een raadsel omdat ik er toen nieuwe bougies in had gedraaid , zodat deze buiten verdenking stonden )

  • ruud

    Heey mike.Ik kan het verhaal van Sjors beamen. Heb het zelf ook gehad. Mezelf kapot gezocht naar een oorzaak omdat ik ook al de bougies had vervangen een paar dagen eerder. Nieuwe bougies er in en hij ging weer als de brandweer. Succes.

  • mike

    Ruud,

    Onderstaande ook naar sjors gestuurd.

    In 1 jaar tijd de derde set bougies erin gedraaid. Ik moet zeggen dat er nu de juiste inzitten 5r6a. Het zou dit zomaar kunnen zijn. Ondanks dat zagen de vorige 2 setjes er qua kleur er goed uit. Ik denk dat ik nu maar eens de kabels ga vervangen. Ik heb dit trouwens wel een keer eerder gehad maar toen zaten er niet de juiste bougies in. Een beetje jammer dat ik dat van een japrijder moest horen maar toen werkte het inderdaad wel. In iedergeval bedankt voor het mee denken.

    Mocht je nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

    Gr.

    Mike

  • Mike

    Sjors,

    In 1 jaar tijd de derde set bougies erin gedraaid. Ik moet zeggen dat er nu de juiste inzitten 5r6a. Het zou dit zomaar kunnen zijn. Ondanks dat zagen de vorige 2 setjes er qua kleur er goed uit. Ik denk dat ik nu maar eens de kabels ga vervangen. Ik heb dit trouwens wel een keer eerder gehad maar toen zaten er niet de juiste bougies in. Een beetje jammer dat ik dat van een japrijder moest horen maar toen werkte het inderdaad wel. In iedergeval bedankt voor het mee denken.

    Mocht je nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

    Gr.

    Mike

  • sjors

    Mike , die Harley-Davidson 5R6A bougies , die worden door Champion gemaakt , en komen overeen met dezelfde warmte-graad als de Champion RN11YCC , met het enigste verschil dat de elektrode van de 5R6A een ietsie-pietsie verder uit de schacht steekt..

    Champion bougies hebben wbt kwaliteit helaas de meeste “uitval” /defecten .

    De zelfde warmtegraad hebben ze ook van andere merken bougies ( je kunt dit opzoeken in zgn cross-reference lijsten )

    De NGK BPR5ES-11 kun je er ook gewoon in draaien , en die is te koop bij iedere automaterialen-zaak. ;)

  • Mike

    Sjors,

    Probleem bijna opgelost. Ik had nog niet geprobeerd zonder licht aan te rijden. Volgens KMS lag het hier ook niet aan. Dus wel. Wanneer ik dus zonder lichten rij is er geen vuiltje aan de lucht schakel ik door naar verlichting dan gaat hij dus haperen en inhouden. Aangezien ik helemaal in de electra zit, niet echt, graag een suggestie wat dit zou kunnen zijn. Het enige wat ik kan verzinnen is dat waarschijnlijk mijn ignition switch wederom geen goed contact maakt!!??