Slecht starten

• Falconer

Ik heb een Dyna superglide uit 1997. Pas voorzien van nieuwe bougies, olie en startmotor.

Als ik wil starten, contact aan, choke uit, 3 x keer gas volluit open en daarna start, dan duurt het best even

voordat de motor aanslaat.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ? Zou het de bobine kunnen zijn ?

Onderweg met een warme motor, als ik afrem dan pakt de motor ook soms ff, duurt ongeveer 1 á 2 seconde, niet op,

daarna rijd ik gewoon probleemloos verder.

Ramon

• Ultra

waarom geen gebruik van de choke? is tie toch voor. kans dat je ‘m met 3x gas open aan ’t verzuipen bent. gooi de choke altijd vol open bij starten (zonder aan 't gas te zitten) en bij lopen direct choke terug naar normaal toerenniveau. works for me… everytime.

• Falconer

Ja slecht geformuleerd, choke trek ik volledig uit !

Zonder gas vooraf duurt het nog wat langer.

• rulez

was alles voor de veranderingen wel goed?

kan ook zijn dat of in je carb wat vuiligheid zit, dat er ergens een kabel niet goed contact maaktof een slechte bougiekabel, de bobine niet goed meer wertk of dat je sproeierbezetting/carb afstelling niet 100% goed is…..

oude bougies even terugdraaien en proberen kan een optie zijn.

en zonder 3 keer volgasd, ook startproblemen?

• Ultra

ha… choke uit B)-, helder

• Falconer

Ik weet niet hoe de motor hiervoor starte, heb 'm gekocht met een kapotte starterclutch

dus starten was al een drama :-).

Ik ga de bougies verwisselen en kijken of de carb vuil is,

bobine + kabels zou een volgende optie zijn dus.

• flhs88

je geeft de motor in de zomer wel heel veel benzine, volgens mij verzuip je hem. controleer de bougies en vergelijk ze met dit overzicht http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html

zou me niet vewrbazen als je in buurt van drie komt.

welke carburateur heb je, als het een S&S super e is dan zo min mogelijk met choke starten.

start de motor, zonder drie keer gas te geven en met chokle uit, dan terwijl de starmotor draait trek je langzaam de choke uit

• Falconer

Ik heb de bougies verwisseld, carb schoongemaakt, probleem blijft.

Geprobeerd te starten zonder 3 x gas te geven, maakt niets uit.

Volgende stap lijkt mij de bobine of de carberateur moet zo verkeerd staan afgesteld dat

het daardoor komt maar lijkt me niet het probleem.

Zal het nog eens proberen met jouw manier.

• Falconer

Bougies zien er uit als nr. 14 / 15 dus goed !

• flhs88

als je een multimeter hebt dan zou ik de weerstand van de bougiekables doormeten, check deze ook op barstjes/scheurtjes