Hoevel km kan een Fatboy hebben?

• bert

Hek Schreef:

——————————————————-

> Ik heb ondertussen redelijk probleemloos een

> kleine twee ton op mijn Evo uit '95 staan.

> Natuurlijk het gewone onderhoud en na de eerste 95

> duizend een nieuwe belt. dus 50 lijkt me niet zo'n

> probleem.

Nog originele zuigers bij die km-stand?

• Hek

Nope, elke fiets die gebruikt wordt heeft onderhoud nodig vanwege normale slijtage. maar dat spreekt vanzelf

• sjors

Hek Schreef:

——————————————————-

> Ik heb ondertussen redelijk probleemloos een

> kleine twee ton op mijn Evo uit '95 staan.

> Natuurlijk het gewone onderhoud en na de eerste 95

> duizend een nieuwe belt. dus 50 lijkt me niet zo'n

> probleem. Behalve dan voor de mensen die liever

> chroom verzamelen, elke zondag een rondje naar het

> terras rijden om daar hun bike te showen en de

> bink uit te hangen en dan met 1000 km per jaar

> weer elke dag lekker achter hun buro zitten.

Die EVO blijft wel doorpruttelen met wat regulier onderhoud en op tijd verse olie, omdat inmiddels alom bewezen is dat deze motortjes sterk zijn qua betrouwbaarheid ( wel die gekke plestikke breather valve vervangen voor een stalen type )

Maar wie bedenkt nou in hemelsnaam dat 50.000 km een hoge km-stand is voor een HD ?

Er werd hier al even gauw het woordje “revisie” geschreven :S

Het moet niet gekker worden zeg 8-)

…. en als je bij 't rijtje van Hek hoort , staat ie 10 jaar verder slechts op 60.000 :D:D:D ( grappie )

• fatboy

En wat is daar mis mee…………..?

• sjors

is ook niks mis mee,…

ik rij zelf me brommert af en toe ‘ns uit de garage ,…..en dan start ik ’m ,….en maak een hoop herrie…

De buurt weet dan ,…“oh , da's die jongen met die Harley”

Daarna zet ik 'm weer meteen terug in de garage ( wel met zonnebril op en ernstig gezicht natuurlijk ) , en sluit ik de boel weer gauw af .

Ik doe ongeveer 5 jaar met 1 volle tank ( de meeste benzine verdampt namelijk in die tijd )

:D:D

• Peer

Ben net terug uit Canada,daar met een biker gesproken die een Fatboy 2003 bij had met ruim 100.000km op de teller zonder revisie dus…

Het is maar net hoe je er mee rijd en omgaat

Gr Peer

• Peter

Ooit mijn shovel na meer dan 10 jaar trouwe dienst ingeruild met 175.000 km op de teller voor een evo …

Halverwege is het big-end wel een keer vervangen.

De evo staat nu op 110.000 en gaat als nog steeds als een banaan!

Bij dit blok zijn na een ton alleen de pakkingen vervangen vanwege zweten.

Deze gaat niet meer weg, een evo is een heerlijk blok!

Een Twincam moet dat toch kunnen overtreffen, lijkt mij.

• Albert B

of een TC dat kan overtreffen weet ik niet zeker , denk nog steeds dat een EVO de beste motor is dat HD gemaakt heeft….

• Hans

Met alle respect…… ik kan mij niet voorstellen dat een 1450 TC al bij 50- 60.000 een revisie van de zuigers moet doormaken (bij normaal gebruik)

Er worden er heel veel geïmporteerd en juist bij deze fietsen kan aardig met de kilometerstand geknoeid zijn.

De eigenaar denkt dan dat hij bijvoorbeeld 60.000 km heeft gelopen terwijl dit misschien wel 160.000 km kan zijn.

Geeft dus een behoorlijk vertekend beeld.

Als iemand er eentje kent, waarvan de history bekend is die onder de 100.000 km een revisie moest ondergaan, laat dat dan weten.

Bij revisie bedoel ik natuurlijk geen “pech” reparatie aan de big-end lagers of iets dergelijks want incidentele gevallen hou je altijd.

Mijn TC 1450 uit 2003 heeft nu bijna 35.000 mls gedraaid en zelfs de veerbelaste kettingspanners waren nog als nieuw (ik heb ze wel samen met de oliepomp preventief vervangen omdat hiervan wel duidelijk is dat dit voor problemen kan zorgen.)

• hans01

Is wel een wat oudere discussie, maar mijn 2002 Utra heeft nu bijna 120.000 km op de tellert staan. Alleen regulier onderhoud en er is vervangen wat verslijt.

En dat met de Marelli injectie;) Onderhoudsoverzicht geeft geen gekkigheden te zien

Loopt als een zonnetje, verbuikt géén olie en slobbert een liter benzine op de 19 a 20 km.

Even eerlijk, hoeveel km standen van tweedehandsjes zouden nu werkelijk kloppen? Ken een aantal gevallen van occasies bij de stealer die zeer zeker niet kloppen. een voorbeeld waar een Dyna in 10 jaar een paar duizend km achteruit is gereden kennelijk. Was nl mijn eigen ouwe trouwe Dyna!