sportster c53 xl lekt uit overloopslang

• Roland

Hoi Marcel,

Heb de slang net boven de olietank nu naar beneden gevolgd en heb gezien dat hij aangesloten is op men grijze blok en dus niet rechtstreeks in verbinding staat met mijn olietank. Ik denk dus dat jij gelijk hebt en dat het dus de ontluchtingsslang is van mijn versnellingsbak.

De slang is al behoorlijk vervuild door het lekken en heb vandaag toch met de motor gereden ivm mooie weer en om te kijken of hij nog lekte. Heb ook nog een vreemde melding gekregen op men km teller na het tanken kon het niet helemaal ontcijferen ,maar het leek op zoiets van chkoil. (check oil) zou ik dan denken)

De slang heeft nu geen lekkage na ongeveer 70 km rijden vertoond.Wel nog steeds vervuiling Mocht het nou die krukas keerring zijn, bestaat de kans al dat ik alles aan gort heb gereden? Moet ik wachten tot het teveel aan olie eruit is of zo spoedig mogelijk naar een reparateur gaan ivm verdere schade? Er bestaat zeker ook kans dat de krukas kapot gaat en dan ben ik verder van huis?(heeft een maat van me meegemaakt en die heeft zijn sportster direct kunnen verkopen ivm reparatiekosten) Wat zou ik ongeveer kunnen verwachten aan reparatiekosten?

hartstikke bedankt voor de hulp! Groet roland

• marcel

melding in je teller zegt mij zo niets,

lekke krukas keering zal verder geen schade geven, enkel vervelend ivm olie die uit je blok

naar bak/primair gaat, dus gewoon op korte termijn laten fixen.

reparatie is vrij simpel dus kost niet de wereld, en zit er gelijk weer de goede olie in de bak ipv een mengelmoes van motorolie en bakolie

• henk

Die slang is naar je achterband gericht omdat hij voor het smeren van de achterband is

heel eenvoudig

je ziet altijd dat ze bij een burnout wat op het asfalt gooien bij de achterband, dat gaat bij jou dus vlautomatisch

dat scheelt tijd