(zoals ik het zou doen)
zodra ik een fiets mooi vind of het me iets lijkt bekijk ik de fotos en bepaal wat het kost om hem eventueel verder aan te passen aan mijn smaak (budget bepalen)
vervolgens mail ik de adverteerder met een uitgebreide mail en vraag allerlei zaken over de techniek en history van de motor.
als ik dan denk dat het een potentieel koopmotor is dan ga ik kijken en proefrijden, en kraak ik de motor niet af.
je kunt vervolgens vragen wat zijn minimale prijs is, en vervolgens die accepteren of er een bod onder doen, of je doet een eenmalig bod zonder de koper te beledigen.
tenslotte wat maakt 100 euro nu uit als je de fiets graag wilt hebben.
je kunt als de koper afhaakt ook zeggen, denk er maar even over na als jet het accepteerd dan bel je me maar.
er staan genoeg fietsen en als je goed zoekt en niet over 1 nacht ijs gaat dan vind je jouw mooie fiets wel voor een leuke prijs, en als je me niet gelooft kijk maar even op mijn smoelenpagina :-)
ik heb meegemaakt dat ik een bod deed op een motor waar nog wat werk aan zat, wat ie niet accepteerde en later toen ik een andere fiets had gevonden wou ik ineens over de prijs praten, tja das dan jammer, zeker nu die motor nog te koop staat. uiteindelijk ben ik blij met mijn rode FL
oja denk aan je eigen budget maar handel met respect, ooit ben je zelf verkoper