Tips voor afdingen

• Knaak

Ik ben op zoek naar jonge occasion. Onzinbiedingen doe ik niet en ik wil in de buurt van vraagprijs zitten als het redelijk is. Paar pogingen zijn mislukt, want koper houdt vast aan vraagprijs, of zegt kopen is kijken enzovoort. Wie heeft tips voor afdingen.

• Knaak

sorry foutje, ik bedoel dat ik krijg te horen ‘kijken is kopen’

• Ben

Begrijp ik nu dat je ongezien afdingt?

• sjors

is zo geen zinnig antwoord op te geven of een prijs-stelling oké is of niet.( ivm zinnige opties/wijzigengen ,etc )

Neem iemand mee die er iig verstand van heeft,…en zgn “hout-snijdende” argumenten kan overleggen

Het is vandaag de dag “kopers-tijd” ( en geen “verkopers-tijd” )

• rulez

(zoals ik het zou doen)

zodra ik een fiets mooi vind of het me iets lijkt bekijk ik de fotos en bepaal wat het kost om hem eventueel verder aan te passen aan mijn smaak (budget bepalen)

vervolgens mail ik de adverteerder met een uitgebreide mail en vraag allerlei zaken over de techniek en history van de motor.

als ik dan denk dat het een potentieel koopmotor is dan ga ik kijken en proefrijden, en kraak ik de motor niet af.

je kunt vervolgens vragen wat zijn minimale prijs is, en vervolgens die accepteren of er een bod onder doen, of je doet een eenmalig bod zonder de koper te beledigen.

tenslotte wat maakt 100 euro nu uit als je de fiets graag wilt hebben.

je kunt als de koper afhaakt ook zeggen, denk er maar even over na als jet het accepteerd dan bel je me maar.

er staan genoeg fietsen en als je goed zoekt en niet over 1 nacht ijs gaat dan vind je jouw mooie fiets wel voor een leuke prijs, en als je me niet gelooft kijk maar even op mijn smoelenpagina :-)

ik heb meegemaakt dat ik een bod deed op een motor waar nog wat werk aan zat, wat ie niet accepteerde en later toen ik een andere fiets had gevonden wou ik ineens over de prijs praten, tja das dan jammer, zeker nu die motor nog te koop staat. uiteindelijk ben ik blij met mijn rode FL

oja denk aan je eigen budget maar handel met respect, ooit ben je zelf verkoper

• Knaak

Bedankt voor reacties tot op heden. Ik neig er naar om niet particulier te kopen. Volgens mij staan er een boel overgeprijsd op marktplaats waarbij de eigenaar denkt “als er een gek komt die deze vraagrpijs wil betalen verkoop ik en anders hou ik 'm”.

• Konijn

Klopt als een bus. Zo staat mijn Sportster al 2 jaar te koop. Ik heb er best wat in geinvesteerd en als ik de marktprijs er voor krijg neem ik mijzelf in de maling. Weggeven kan altijd nog, HaHa.

• Ultra

knaak, wat sjors zegt tis kopersmarkt. orienteer je goed, kijk wat vergelijkbaar bij de dealer kost en doe een eerlijk bod. bod mag best een paar 1000 schelen, heet uiteindelijk niet voor niets vraagprijs. als je voor ‘boter bij de vis’ kan zorgen zonder alteveel geouweh… (eerst me moeder, vrouw vriendin etc vragen) zal je nog versteld staan hoeveel mensen kiezen voor wat minder euri in de zak dan een HD die stof staat te happen. als ze kosten wat ‘t kost vasthouden aan vraagprijs… their loss, houe ze ’m toch lekker. zijn altijd wel weer andere fietsen. anders straks dealer proberen, zo weer introductie nieuwe modellen, demo's die ze kwijt willen. zonder inruil moet daar ook wel wat te regelen zijn. suc6 Ultra

• Hans

Heb zelf een 2006 Heritage te koop staan voor een prijs waarbij je deze niet in de handel kunt vinden met taxatierapport. Als iemand mij dan ongezien 2750 onder de vraagprijs bied en niet meer reageert als je contact ‘zoekt’ neem je als verkoper de koper ook niet meer serieus. Kopersmarkt of niet.

En ja die van mij staat nu stof te happen, maar die paar 10tjes verzekering per maand heb ik daar wel voor over. na 2 jaar is er pas zoveel premie betaald dat dit niet meer opweegt tegen 1000 euri prijsverlaging. Daarbij ga ik er wel van uit dat er geen financiering op zit natuurlijk

• Johan

Hallo Hans,

Waar en voor wat voor vraagprijs staat die mooie Heritage te koop.

Ben namenlijk op zoek.

m.vr.gr.

Johan