fatboy versus streetbob en fatbob

• donny

Waarom ???

• Steef

Heb alle modellen gehad, van Sportster tot Road King . Road King voor mij de fijnste fiets zou niets anders willen.Ga lekker proefrijden en kijk daarna wat je bevalt. Prijs is ook niet geheel onbelangrijk

• Dynasam

Proefrijden is de beste optie. nadat ik eerst enkele jaren op een dyna heb rondgestuurd, zelfs mee naar Faak gereden, wist ik wat ik wilde! Namelijk een streetglide, het werd een jong gebruikte met weinig kilometers. Stuurt makkelijker dan de dyna en veel meer comfort. Sinds kort een detacheble topkoffer gemonteerd

( marktplaats). Nog meer comfort voor als je een trip wilt maken, weer naar Faak bijvoorbeeld. Kan je ook je helm kwijt en die van je meisje.

Al met al ideaal voor een heropstapper die waarschijnlijk geen twintig meer is.

• jossmeets

Bob de bouwer Schreef:

——————————————————-

> Ik wil occasion kopen vanaf ongeveer 2008 (in

> ieder geval de 1600 cc 6-bak). Ik verbaas me over

> prijsverschil tussen fat boy en streetbob of

> fatbob. Ik snap dat niet. Wie kan het me

> uitleggen?

Beste Bob,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Fat Bob, een geweldige machine uit inderdaad de veel goedkopere Dyna Serie, die qua uitmonstering soberder geleverd wordt (bv geen extra mistlampen, geen treeplanken etc etc, etc). Als je in de Softail of Touring serie zit, moet er gewoon 7000 euro bij voor Harley Davidson, maar met de Dyna serie hoef je daar geen plezier minder om te hebben. Sterker nog, het apparaat scheert veel makkelijker over de weg dan welke andere HD dan ook (VROD misschien nog meer). Ik kom zelf van een Roadking af, dat is dan een weliswaar luxe uitgevoerde volgepropte Harley, maar meer voor de bezadigde rijder, die er nog steeds spullen bij en op of aan kan kopen. De Fat Bob daarentegen is meer waar het bij motorrijden op aan komt, nl GEEN scherm, vol in de wind zitten en het motorrijden daardoor nog veel meer beleven met nog gekker ,…… het zelfde motorblok. Tot 2012 is er het 1600 blok en vanaf de 2013 modellen het 1700 blok. Enfin ik pies er dus net naast, maar ach Harley verzint elk jaar wel iets om de koper over te halen weer een nieuwe machine te kopen, dat weet je . Het 1600 blok trekt bijzonder goed op, schakelt perfect met de nieuwe 6 bak en als de HD nog wat gekieteld wordt (tunen motormanagement en andere dempers in combinatie met open luchtfilter), dan lach je je zelf te barsten en houdt nog een zak geld over. Op dit moment gaan de Fat Bobs van 2012 als demo voor tweedehands prijzen nieuw weg, nu de 2013 modellen binnen zijn. Wel oppassen dat je er dan wel abs bij vraagt, want in 2012 was dat nog optioneel…. Ik heb op een 2e hands in Goes test gereden, als een tierelier, volgegooid met (lelijke) accessoires, maar dan ook nog de verkeerde kleur, vandaar dan toch maar een nieuwe na een goede inruilprijs voor mijn Roadking.

gr Jos Smeets, Brugge

• Mangku

Beste Bob ,

Als je de middelen hebt om een Fatboy aan te schaffen , hoef je niet te aarzelen .

Natuurlijk hij is duurder (niet allerduurste) dan van die andere minder klasse/type Harley's . Naar mijn ervaring in die 50 jaren (1962 - 2012) heb ik bijna alle modellen/type Harley gehad en gereden .(vanaf Liberator t/m Ultra Glide). En Fatboy was een van de betere fiets . En dat kan ik bewijzen , als je naar de beelden van You-Tube komt en dan typen “HARLEY STUNTMAN WAWAN” , dan zie je mij hoe ik op een Fatboy kon bedwingen en hanteren . Natuurlijk ligt de keuze aan je zelf .

Veel succes en welkom bij Harley-Life .

Groetjes , Mangku .