fatboy versus streetbob en fatbob

• Bob de bouwer

Ik wil occasion kopen vanaf ongeveer 2008 (in ieder geval de 1600 cc 6-bak). Ik verbaas me over prijsverschil tussen fat boy en streetbob of fatbob. Ik snap dat niet. Wie kan het me uitleggen?

• thollanderke

Fatboy is softail reeks.

Fatbob en streetbob is Dyna reeks.

Als je die vraag al stelt waarom weet je dan zo zeker dat het een 1600 / 6 bak moet zijn die je zoekt?

• Bob de bouwer

Ik ben na 20 jaar heropstapper.

Nadeel is dat ik niet meer op de hoogte ben, voordeel is dat ik me iets moois kan permitteren.

Het kopen van een occasion van 5 jaar of ouder is het overnemen van andermans ellende en daar heb ik geen zin meer in. Eigenbouw vertrouw ik niet. Ik wil niet sleutelen maar zorgeloos rijden.

Dus vergeef me Hollanderke als ik domme vragen stel. Maar tips over aankoop van een van deze drie modellen zijn welkom.

• CrazyK

Wij van http://www.fatbob-bikers.com/ adviseren de Fat Bob!

• thollanderke

He Bob

Domme vragen bestaan niet,alleen domme antwoorden wel.

Mijn reactie was ook niet op die manier bedoelt

Succes met je zoektocht

• MissTaken

Hi Bob de bouwer;

Om dan maar gek te blijven doen, heb ik (ogenschijnlijk) een rare vraag voor je:

Wat voor bike(s) heb jij in het verleden gereden? En welke vond je toen het fijnst rijden?

Die vraag stel ik, omdat je op basis van je vroegere ervaringen met motoren een voorkeur kan hebben voor een bepaald soort fiets.

Om een voorbeeld te noemen: Bij ons staat gebroederlijk naast de HD's nog een BMW K1100RS in het wagenpark.

Manlief heeft ook op R-series proefgereden, maar bleek een duidelijke voorkeur te hebben voor de K-blokken van deze Beemers.

Ik bedoel; rij-eigenschappen kunnen van zwaarwegend belang zijn in je persoonlijke rijplezier; als je (voor jou persoonlijk) een verkeerde keus maakt, kun je een dure vergissing maken..

-> vandaar mijn vraag.

Greetz Miss.

• Bob de bouwer

Dear Miss Taken

Ik heb alleen Japans spul gereden van straatracers tot choppers. Dat was in de tijd dat Napoleon hier nog de baas was. Ik heb zin om weer op te stappen vooral ook omdat het een laatste kans is omdat ik over een paar jaar te oud ben. Dus wil ik een dikke Harley, omdat ik net als iedereen dat altijd gewild heb.

Groeten van Bob

• Bob de bouwer

Nee je had best gelijk. Ik zoek gewoon iets leuks uit, vraag de ANWB om een aankoopkeuring en dan moet het okay zijn.

• Tuur!

Na een enkele jaren japanse choppers of cruisers te hebben gereden ben ik overgestapt op de streetbob.

Die is ook enigszins aangepast door de loop van de jaren; apehanger, rode wielen, V&H uitlaten, veel zwarte onderdelen, noem maar op.

Een jaar of 4 super mee gereden. Nu rijd ik inmiddels een jaar of 2 rond op een streetglide.

Vanwege het comfort en de mogelijkheid om gemakkelijk iets of iemand mee te kunnen nemen.

Ook dit rijdt geweldig, maar alles valt of staat met smaak en gewenning.

Wat vindt jij mooier??? Neem dan je eerste keuze van wat je mooi vind.

Een HD vergt wel wat gewenning, maar neem van mij/ons aan; daarna wil je niks anders meer!

Succes met je keuze!

Gr. Tuur!

• Mangku

Hallo Bob ,

Je hebt al in je gedachten om een Harley aan te schaffen vanaf Bj 2008 - 1600cc - 6 versnelingen . Fase 1 zit je al goed . Fase 2 is , dat je nog een keuze moet maken welke type Harley moet het zijn . Om te voorkomen dat je later spijt krijgt , wees geduldig met uitzoeken . Ga eerst proef-rit rijden van elk type , byvoorbeeld ; type Dyna - type Softail & type Touring. Want van al die typen hebben allemaal verschillende rijgedrag . Als je dat allemaal hebt gedaan , is echt niet moeilijk om een keuze te maken .

Nu kan ik je maar succes wensen met uitzoeken .