cv carburateur

• wilfried reijnders

Hallo Harley fanaten,

ik heb een originele cv carburateur gekocht die van een 1996 er evo afkomt.

ik wil hem gebruiken voor een early shovel van 1968.

wie weet of ik de sproeierbezetting moet aanpassen en zo ja wat moet ik dan veranderen.

m.v.gr. wilfried

• flhs88

bij Pro Street Holland staat een artikeltje over het monteren van een cv carb op een shovel.

de sproeierbezetting is mede afhankelijk van het type nokenas, open of dichte uitlaten, een luchtfilter met meer flow (K&N).

• sjors

http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm

je kunt eventueel ook het vacuüm-gaatje in de gas-schuif nog groter boren tot 3,5 mm ,…maar ik zou ‘t eerst maar ’ns zo proberen .

• sjors

en dit nog :

http://www.prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/CARBURAT.2.htm

• karel

Jos, leuke sites dank voor dit. Bij het nightrider verhaal heb ik een vraag aan jou en andere forum mensen. Nightrider adviseerd een 165/45 sproeier bezetting, maar ik ben meer happy (mijn fiets ook) met een 185/48 sproeier bezetting, rij ik te groot, of verschild het per motor?

• sjors

dat verschilt per motor mbt het uitlaat-systeem , type nokkenas , luchtfilter ….

bovendien zijn die sproeiermaten daar opgegeven voor een EVO ,….maar er zit al verschil in EVO-1 en EVO-2 mbt tot de standaard L-nokkenas of N-nokkenas .

Bovendien is 165 erg klein ,…ik heb er met een EV-23 nokkenas een opgeboorde 45 ( 46 ) en een 190 in zitten

voor een 1340 shovel zal 't ook wel ergens in die buurt zitten denk ik.

Maar ja ,….'t blijft altijd een klein beetje proberen ,….en altijd naar de kleur van je bougietjes kijken

( koffiebruin = oké ) ,….trekt ie goed ,…neemt ie over de hele range goed op ,…geen niesbuien uit de carburateur , …etc

• sjors

….vind je ‘t eigenlijk niet een beetje zonde om zo’n mooie ouwe “early-shovel” te ontsieren met zo'n modern carburateurtje ?

ik had dat ding maar lekker origineel gelaten 8-)

• USA John

1340 shovel uit 1968? jij bent goed op de hoogte,zeg….

• USA John

ten eerste zie je niet veel van die carburateur met zo'n groot rond luchtfilter ervoor en ten tweede zijn de originele Bendix carburateurs nou niet bepaald het toppunt van betrouwbaarheid

als je een shovel hebt zijn electronische ontsteking en cv carb zeer nuttige upgrades…

• sjors

ja, John ,…ik had er eerst per-ongeluk overheen-gelezen dat 't een early shovel betrof.