tikkend geluid in achterste cilinderkop

• Peets HD

push rod cover op boren heb ik nog nooit van gehoord , ik zou het ook noet doen want je houd niks over , zoek naar de oorzaak waarom hij er tegen aan loopt , mischien de sims van de tuimelaar aan de verkeerde kant gemonteerd of zo , het is maar een voorbeeld kijk het ff na , kijk of de tuilelaar recht in het gat zit van je rocker gat of zo .

• sjors

???? ,….er zijn aftermarket tubes waarbij juist die zgn time-savers kunnen aanlopen …….

bij originele ….geen last ….

time-savers zijn onderaan ietsje dikker vanwege de borgmoer op de stelbout

• Gijs

Hoi Peet,

voor zover ik weet heb je bij een EVO geen rocker sims. ook het gat van de tuimelaar lijkt me sterk dat die niet recht in het midden zit. graag iets meer uitleg. ooit zelf meegemaakt dit probleem. schijnt namelijk vaker voor te komen. wil graag weten wat toen de oplossing was.

gr Gijs

• Peets HD

ja je hebt gelijk was ff met een shovel bij me gedachten. en dat komt eigelijk omdat het een veel voor komend probleem is bij shovel , daar zie je af en toe gewoon de covers heen en weer gaan , als je een evo hebt heb je dus ook al dunne stoter stangen , en het gat ligt dus duidelijk ook goed , is er een hydroliche unit kapot ? dat zal ook heel goed kunnen en dan kan je met verstelbare stoters wel weg krijgen . time savers dus want dat saved veel time , B)-

• Gijs

Hoi Peet,

heb al verstelbare stoterstangen, hoe krijg je daarmee een kapote hydro unit stil dan?

• sjors

Ik lees nou dat er je al verstelbare stoterstangen in hebt zitten ….

Welk merk time-savers zitten d'r in ? ….Crane bijv ,waarschuwt in z'n bij-geleverde montage-handleiding , dat z'n stoterstangen kunnen aanlopen in combinatie met sommige aftermarket-stoterstang-hulzen .

( en bij die van Andrews werd daar weer niet over gerept )

• Peets HD

leeg laten bloeden staat in de beschrijving denk ik , ik zou dat niet doen , ff schoon doekje units uit elkaar halen .

dan weer terug plaatsen en afstellen , ik doe dat ok niet volgends de beschrijving maar als je niet precies weet wat je moet doen tel dan de aantal slagen die je terug moet stellen . dat staat in de beschrijving .

het betend wel dat je tepetbloks er even af moeten , dan kan je gelijk de lagertjes controleren .

sorry voor de spel fouten maar dat is peet .

• sjors

spelfouten zullen ons allemaal een worst wezen ,…..het is hier geen dictee-quiz :)-D