tikkend geluid in achterste cilinderkop

  • Gijs

    Hoi allemaal,

    heb een irritante tik in de cilinderkop achterste cilinder. dacht eerst dat het mn lifters waren maar deze bleken naar controle goed te zijn. nu lees ik dat het ook kan komen door dat de pushrod bovenin de pushrod cover raakt. dit schijnt een bekend probleem te zijn. klopt dit, waar komt dit door en wat kan ik eraan doen? zelf denk ik dat het komt omdat ik cilinderkoppen heb laten reviseren, waarschijnlijk komt door het slijpen van de kleppen en de klepzittingen de klep hoger waardoor de tuimelaars in een andere hoek komen te staan wat de pushrod een ander stand geeft. klopt dit verhaal?

    gr Gijs

  • Gijs

    is trouwens een fxrs 1340 evo uit 88

  • sjors

    als er zittingen en kleppen vernieuwd zijn , sluiten de kleppen weer hoger op de zittingen

    je kunt ,…om dit te controleren even kijken ÓF de hydr klepstoters niet op hun einde van hun regel-gebied zitten

    ( als er nog steeds vaste stoterstangen in zitten )

  • sjors

    setje verstelbare chr-moly stoterstangen monteren ,…dan is 't probleem wel over…

    Die van Crane zijn 't gunstigste qua aanschaf-prijs

  • sjors

    je bent nu zo'n tijd aan 't “dolen” met dit probleem .

    ga naar een work-shoppie , bestel daar die verstelbare stoterstangen , …en laat ze daar effe monteren…

    ze zijn d'r echt zo mee klaar ….

    ( het enigste wat je misschien een klein beetje tegen kan vallen is de aanschafprijs van die stoterstangen ,….ik snap zelf niet waarom een paar holle buissies met stelboutjes aan de onderkant evengoed nog zo prijzig moeten zijn ) :S

  • Peets HD

    sjors , met verstelbare stoterstangen kom je er niet , die kan je niet monteren zonder de rockerboxen er af te halen , wat hij nodig heeft is time savers , die kan je immers zo kort draaien dat ze gemonteerd kunnen worden zonder de boel uit elkaar te halen .

  • sjors

    Hoi , Peet (tu)

    die bedoel ik nou juist met verst. stoterst. ,……die “time-savers” !

    ( ik dacht eigenlijk dat dat het zelfde was , ….maar er is dus nog een ander type begrijp ik nu ? )

  • Peets HD

    ja verstelbare stoterstangen zijn geen time savers , de time savers kan je verder in draaien en bij somige type zijn de aan twee kanten verstelbaar .

  • sjors

    …oké ….

    nou, Gijs ,………..je hoort ( leest ) ‘t ,……. chr-moly “time-savers” van Crane bestellen ,….en die d’r in laten timmeren ,

    …en effe af laten stellen

    en daarna met een blij gezicht , zonder tik-concert weer lekker in de rondte ploffen op je brommert :D

  • Gijs

    Hoi Sjos en Peet,

    bedankt voor jullie reactie!

    heb mn pushrods en pushrod cover bekeken en inderdaad beschadigd. pushrod covers aan de bovenkant (cilinderkop kant) los gehaald en gestart, tikken is dan weg. gevonden dus. vraag blijft voor mij wel of het met enkel pushrods vernieuwen is opgelost of zijn die chroom moly dunner dan de normale verstelbare pushrods. zo niet dan zal het probleem niet zijn opgelost. op internet vind ik dat sommige de pusrod cover opboren. is dit een optie en hoe doe ik dat?

    gr Gijs