electra probleem voorzijde FL

  • rulez

    zit even met een vraagteken boven mijn hoofd. shovel FL 1972, voorzijde electra werkte prima, op strartknop na (zie eerdere post) dit gesoldeerd en werkte, toen probleem met remlicht voorrem. draden los en rem werkte wel, dacht opleiding buiten handvat te maken, kabels via uitsparing naar buiten geleid, getest en joepie een nieuwe paus, er kwam witte rook naar buiten, niet goed dus. kabelboom naar rechter handvat dus vervangen. alle kabels volgens huidige aansluiting vervangen met dezelfde (en volgens manual juiste) kleur. -startknop werkt -knipperlichtstand werkt zowel links als rechts niet, maar alarmlicht-stand doet alleen achter links en rechts de knipperlichten. -xlaxon werkt wel -remlicht voor werkt niet (zowel met drukschakelaar als met doorverbindenkabels) -achteremverlichting werk wel -op start knipper en remcircuit staat op 1 draad spanning en op andere draad niet. -voorlicht werkt wel -op beide aansluitingen van deknipperlichtrelais staat ook spanning ik heb de - pool van de accu even losgehad maar dit werkt ook niet. ik zit nu dus even in dubio gezien alle circuits wel voldoende spanning krijgen…of er ergens een zekeirng zit die tijdens de kortsluiting is doorgebrand…en waar ow waar die mag zitten (kon er in de manual niets over terugvinden..)

  • Peets HD

    de bedrading is heel simpel , maar wat vaak voor komt bij de oude type handels is verkeerde montage draden die af geklemd worden door de switch housings of schakelaars die sluiting maken tegen het stuur , iuk zou als i jou was eerst bijde schakelaars los halen van het stuur en dan gaan meten en proberen .

  • shovelpolice

    rulez,

    zekeringen zitten in dash

    fred

  • rulez

    heb de console van de teller afgehaald,maar daar zitten geen zekeringen, ook niet onder de grondplaat.

    achter de ossekop zitten alleen de 2 ronde knipperlicht automaatjes.

    onder accu zit de startrelais..zie foto

    ik heb wel de kabels van de voorremschakelaar 1 voor 1 verbonden met de kabels van de achterrem en daarbij krijg ik op de voedingszijde van de voorrem wel remlicbht maar met de niet-voedingszijde van de voorrem geen remlicht. dus hier zal ergens een breuk in zitten.

    waarschijnlijk zal ik de tank eraf komen te halen om alle draden maar eens te controleren……

  • shovelpolice

    als je aan de voedingzijde wel stroom hebt en aan de andere kant niet

    is je schakelaar toch kapot?

    heb je geen elec. schema dat zoekt wat makkelijker

    fred

  • rulez

    ik heb een elektrisch schema ,maar kan mijn circuit braker niet vinden op de motor, wel het start relais :-) maar dit was niet het euvel..hahaaa

    ik heb de kabels die uit het stuur komen maar even bloot gelegd en zo kon ik wel zien dat bv het knipperlichtcircuit rond loopt, dus die spanning loopt van aanvoer via schakelaar naar retour.

    bij de remleding komt er geen spanning retour…bij overbruggen wel, dus straks maar de kabels uit het stuur verwijderen en opnieuw leggen.

    wellicht eerst maar ff vastleggen buiten het stuur om, kijken wat er wel of niet werkt.

    inmiddels is de motor al aardig kaal, halve tank eraf om wat ruimte te krijgen, een plens bezine op de vloer bij het leeg laten lopen, accu is ook reeds losgekoppeld, dus geen kans op kortsluiten :-) hahaaa

    maar zo maar even naar de motorshop voor weat lengtes kabel.

  • sjors

    het Haynes boek : “Shovelhead and Evolution Big Twins ‘70 to ’99 ”

    blz 8 . 16

    1970 through 1972 FL

    super duidelijk schema met gekleurde draden getekend op 1 pagina

    voor een paar tientjes nooit geen gezeik meer met dit boekkie in de kast

  • sjors

    ik wil ook wel effe een kopietje maken , maar dan moet ik een email-adres van je kunnen zien

  • rulez

    ik heb al het originele HD servicemanual thuis op de tafel liggen, dus met het schema is het wel goed gekomen.

    alleen nog ff alle componenten op de motor nazoeken :-)

    heb al een bult kabels en stekkerstjes gescoord in de pauze dus straks weer solderen en aansluiten :-)

  • shovelpolice

    Rulez,

    de hoofdbreaker zit meestal op de accu

    en ik ga het nog een keer tegen je zeggen dat de rest in je dash zit

    ondersteboven aan de beugel links en rechts van je hoofdschakelaar

    (rechthoekige aluminium doosjes).

    Fred