remindicator shovel 1972

• rulez

probleem: remlicht werkt niet meer.

motor : FL 1200 uit 1972

test voorrem: kabeltjes van voorrem-schakelaar tegen elkaar gedrukt en remlicht doet het wel weer

test achterem : nog niet getest

gisteravond even mijn voorremhendel uit elkaar gehaald..ofja 1 pen los en dan kom de hendel met plunjer er zo uit.

daaronder zit een klein drukknopje wat het remlicht zou moeten laten branden. als ik dit indruk en loslaat gaat het remlicht niet branden.

kabeltjes tegen elkaar houden levert wel remlicht op dit het zit in de schakelaar.

hoe krijg je de schakelaar los, van de kant waar de kabels opzitten krijg ik geen bewering, aan de voorkant lijkt het erop of dat er schroefdraaje opzit of een soort van ringetje.

• marcel

schroefdraad

• rulez

hmm heb hem los en euvel gevonden…gebroken pootje…

zoek nu dus een nieuw remlicht indicator schakelaartje voor de voorrem : stop lamp front brake switch

snap even de werking niet…als de rem niet ingeknepen is komt de plunjer naar voren en maakt contact tussen de 2 polen, hierdoor is het circuit gesloten en brand het remlicht.

als je de remhendel inknijpt druk je het plastic staafje tegen de plunjer en onderbreek je het circuit en gaat het licht uit……….tenminste in mijn geval :-)

• Peets HD

gewoon wat marcel zegt , remlicht schakelaar er uit draaien en een nieuwe er in .

• rulez

eruit draaien is makkelijk gezegd dan gedaan, veuls te wening ruimte en te vast na jarenlang gebruik.

ben het al in het spuiten met wat kruipolie enzo, kijken of het makkelijk loskomt.

zijn deze ook nieuw te bestellen?

zo ja waar?

Of zijn de zogenaamde “in line” opties beter…

• Wallie

Roel,

mcs partnr.:512820.

En de werking: switch maakt kontakt bij intrekken, niet andersom zoals je dacht.

Wallie.

• rulez

heb al een webshoppie in rotterdam ,bestelling geplaatst en hopelijk morgen in huis (anders maandag) en dan kan ik weer remlichten tonen :-)

straks nog ff wat solderen…………….rokende kabels zijn nooit goed :-( …. kabeltjes naar rechterhandvat ff vervangen…..