Advies gereviseerd 1981 sportser blok

• Frank

Allen,

Ik ga misschien een Harley overnemen, en dit schrijft de eigenaar….gaarne hoor ik of dit redelijk veilig is:

"De boven blok is gereviseerd nieuwe zuigers cilinders gehoond de cilinderkoppen laten reviseren en de kleppen nieuwe tuimelaars en komplete pakking set en de cilinderkoppen loodvrij laten maken nieuwe contaktpunten condensator bougie kabels en olie en de versnellingsbak olie is vernieuwd achterrem blokjes vernieuwd en metalen remslang vernieuwd achterband nieuwe olietank rond model nieuwe slang aansluitingen en slangen nieuwe zadel oldschool verlichting werkt goed zoals het achterlicht en het voorlicht nieuwe lichtschakelaars enz

Zover als ik weet werkt alles naar behoren en goed en verder het is een oldtimer en met veel bekijks

Ik heb er een nieuwe kilometerteller en kabel op gezet nu heb ik pas 100 mijl er mee gereden dus de motor moet nog ingereden worden van de week maak ik nog een paar tochten met de motor

Dat is het ongeveer wat ik er overkan vertellen lekker en rustig toeren met een oltimer"

Groeten Frank

• Konijn

Bij overleg van rekeningen kan ik er weinig tegenin brengen. Het blijft altijd riskant zonder garantie kopen maar ja,……. Als het goed is is het goed hè.

• Frank

Ok, dank voor de reactie!

• rulez

als er een rekening is en het is door een bedrijf gebeurt dan even informeren of jij de garantie mee krijgt?

als het door de eigenaar zelf is gebeurd, is het de vraag of het kundig is gebeurd……

Alles gewoon controleren of het werkt (verlichting, remlicht, dynamo laadstroom, olierondpompen). motor koud laten starten, en bij het bekijken van de fiets ff voelen of de cylinders op temp zijn of koud, als ze op temp zijn dan heeft ie de fiets laten lopen dus is het vraag hoe ie koud start.

gehele staat bekijken en afvragen wat je ervoor over hebt en wat het kost om een sportster kost die je naar jouw smaak zou gaan verbouwen…..

ik heb mijn sportster 1986 883 blok 12 jaar lang zonder problemen gereden, alleen bougies, vloeistofjes en filters vervangen en pas verkocht. dus een beetje geluk moet je ook altijd hebben.

• Frank

Dank, het is een particulier, dus gewoon erheen, incl een maatje die wat neutraler kan kijken

Waardevolle info, top!

• rulez

onbevangen maat mee altijd goed, ziet dingen die jij in je verliefdheid kan ovezien, en bij de testrit kan hij als onderpand achterblijven en zien of je uitlaten geen kleurig rook uitstoten.

• Konijn

Het gaat alleen om het blok Roel, dat rijdt niet zo heel lekker op zichzelf.:D

• rulez

oke verkeer dbegrepen

“Ik ga misschien een Harley overnemen, en dit schrijft de eigenaar….”

• sjors

altijd iemand mee mee-nemen met wat HD-ervaring.

Dit gaat om een oudere zgn “ironhead” ,….zijn hele leuke motortjes , en als ze goed onderhouden zijn heb je daar nog een hoop plezier van

Een heel klein beetje sleutelen moet je met dit type wel kunnen .

Zoals het er allemaal beschreven staat , lijkt me dat een vrij normaal verhaal wbt die deel-revisie .

vermelding dat er nieuwe olie in zit is een beetje waanzin , en een nieuwe band is ook gauw gezien

• Konijn

Heb jij weer gelijk in. Ik keek naar de titel. HaHa. Gauw back on topic