carburateur

  • bart van de luyster

    WIE KAN MIJ HELPEN??

    Ik heb een shovel 1983 met elekt.ontsteking gekocht en er nu een paar keer mee gereden en hij draaide super lekker zoals een vette harley doet.

    Nu had ik tijdens mn laatste ritje het gevoel alsof hij niet constant draaide maar een beetje alsof je steeds in je rem kneep en hij begon wat te proesten en te poffen.

    Hij knalt soms door de luchtfilter(kuyakin super charcher) en het filter zelf is nogal vettig.

    Bougies waren koolzwart en heb er nieuwe ingedraaid en na 15 km weer zwart en proesten,een ander merk bougies er in gedaan en weer het zelfde

    na een 15 km.

    Stationair loopt ie goed en start vrijwel direct.

    Er zitten nieuwe bougie kabels op dus dat kan het niet zijn.

    Er zit naast de stationair sproeien nog een verstelbare schroef die dus ook het toerental doet veranderen?weet iemand waarvoor die dient want je

    kunt dus met 2 dingen het toerental regelen?

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem

  • rulez

    gaat je choke wel goed dicht?

    carb niet vervuild?

    filter even verwijderen en dan laten draaien, wellicht tijd om je filter te poetsen of te vervangen.

    als je zo een ovaal filterhuis heb, heb ik nog gebruikt (voor als je het gaasje nodig hebt) en een nieuw K&N filter liggen.

    wat betreft je stelschroeven op je carb, wellicht kun je stationair mengsel en je “hoge toeren” mengsel regelen.

    wellicht even je type carb vermelden.

  • sjors

    Uit je verhaal komt niet stellig naar voren , of er plots iets is veranderd tijdens het rijden ,….m.a.w. :

    Liep de motor eerst goed ,….en doet ie sinds kort vervelend met “niezen” en inhouden ?,….

    …of deed ie dat al vanaf het begin dat je 'm in bezit had ?

  • bart van de luyster

    sjors en rules,hij draaide in begin goed maar dat veranderde na een paar ritjes,als ie nog koud is draait de motor goed maar zodra die warm word gaat ie hoesten en lijkt op een backfire af en toe…

    dit kan volgens mij niet de bobine zijn toch?

  • bart van de luyster

    sorry ik lees net wat andere berichten op prikbord van iemand met de zelfde problemen.

    zou dus misschien toch een defecte boubine kunnen zijn?hoe kan ik weten of ie kapot is,kun je deze doormeten of testen en hoe doe ik dat?

  • Konijn

    Het is duidelijk iets wat slechter gaat werken als het warm wordt. Een bobine in slechte staat is zo'n ding. Kijk of je met een maatje ff kan wisselen dan zie je het gauw genoeg. succes.

  • rulez

    idd onderling uitwisselen zou problemem ook moeten uitwisselen, dan weet je genoeg.

    bedacht me net, …….als ie warm is….je zou eventueel als je warm bent gereden thuis op de oprit ff de motor kunnen laten draaien en vervolgens met wd40 je spruitstuk kunnen inspuiten…misschien trekt ie ergens valse lucht…..

    je benzine tank kan goed ontluchten , je zou als ie begint te stotteren ff je tankdop los kunnen draaien…als ie dan lucht aanzuigt dan trekt ie iets vacuum..

    …..just some thoughts…maar wel allemaal vrij makkelijk te testen