oliekanalen schoonmaken EVO

  • Gijs

    Hoi,

    wil de oliekanalen schoonmaken van EVO blok. dit omdat ik het vermoeden heb dat mijn hydr. stoters te weinig oliedruk krijgen. hoor tikken in beide cilinderkoppen. heb namelijk siliconenvet gebruikt op de pakkingen van de rockerboxen. heb gehoord dat dit kan zorgen voor verstopte oliekanalen. iemand hier ervaring mee? zo ja hoe krijg ik ze schoon zonder al te veel open te moeten maken. er bestaat spul van foté om door de olie te gooien en de boel te spoelen, kan dit ook bij een harley?

    gr Gijs

  • sjors

    verstopping van een heel klein beetje siliconen-vet ? ,…..dat geloof ik gewoon niet !

    Heb je wel dat conische uitlijn-tooltje gebruikt bij het monteren van je lifter-blokken ?

  • Gijs

    Hoi Sjors,

    conische uitlijn-tooltje? ik begrijp niet wat je bedoeld. heb de lifterblokken gewoon gemonteerd.

  • sjors

    Je hebt een speciaal gereedschapje nodig om een lifter-blok + pakking uit te lijnen , alvorens je de boutjes gaat vast-zetten op het carterdeel.

    Het uitlijn-tooltje monteer je in het boutgat , welke het dichtst bij het gaatje van het olie-toevoer-kanaal zit.

    Het zorgt er voor dat het olie-gaatje in het lifter-blok ,….en het toevoer-gaatje in het carter ,…..en de opening voor deze in de pakking perfect op elkaar aansluiten.

  • Gijs

    Hoi Sjors,

    als ik het goed begrijp bedoel jij dat het kan komen omdat de pakking nu het oliekanaaltje blokkeert!

  • sjors

    dat zou mogelijk kunnen zijn ….

    Heb je dat geklikker er bij gekregen nadat je pakkingen hebt vernieuwd oid ?

  • Gijs

    ja dat wel ja. is na bovenblokrevisie gekomen. tappet blocks zijn los geweest. pakkingen vervangen. heb toen ook olieleidingen vervangen voor RVS, olie en oliefilter etc. sinds dien tikken de kleppen. daarvoor geen last van gehad.

  • Gijs

    kan me alleen niet voorstellen dat het daaraan kan liggen. als je de tappet blocks vastzet, centreren de boutjes de boel toch uit waar je het mee vastzet. zit er zoveel ruimte in dan en is het zo gevoelig dat wanneer het iets scheef zit de tappets direct te weinig olie krijgen. heb je daar ervaring mee, al eerder meegemaakt dat het daaraan lag?

  • sjors

    dit is jaren terug aan de hand geweest met mijn motor

    Ik hoefde het toen niet zelf te herstellen ,…het viel toen onder garantie.

    Er bleek destijds geen defect te vinden ,…de hydr stoters werden toen bij inspectie oké.bevonden

    Het enigste wat de schuld kreeg was , dat een eerdere monteur dat tooltje mogelijk niet had gebruikt.

    Nadat ze de boel gewoon weer gemonteerd hadden was 't klikker-concert over.

    zelf gebruik ik dat tooltje wel ,….het is niet voor jodokus gewoon voorschrift om dat te gebruiken volgens het wph

  • sjors

    heb je die revisie laten uitvoeren door een HD-workshop ?