hayden m6

• ron

Ik vroeg me even af als je een kettingspanner van hayden in je primair plaatst (evo 85 softail met 4 bak) dan moet er toch in koude toestand nog wel iets van speling in de ketting zitten. Heb t idee dat de handleiding van hayden een dusdanige strakke ketting adviseert dat er totaal geen slack meer in zit. Ik dacht dat een warme ketting strakker werd, dus dan zou t hekemaal retestrak staan, mijn gevoel zegt dat dat niet kan kloppen.

Dus….. wat is t.. iemand ervaring hiermee??

Groet

Ron

• k-streetfighter

hoi bij t warm worden van metalen, bv de ketting dan zet de boel ui t , cq wordt langer in lengte dus zou de ketting slapper moeten worden

mvg klaas

• Peets HD

als de primary warm wordt gaat de ketting strakker staan

• k-streetfifghter

hoi peet

snap ik wel maar zou onlogisch zijn, maar ook kronkel in mijn hoofd

>:D<

mvg klaas

• k-streetfighter

excuses voor de emoticon, snap nie goed waar die vandaan komt in vorige bericht, mvg klaas

• flhs88

er worden een aantal afstelplaatjes bij geleverd met instructies. als de ketting na verloop slijt kun je er een plaatje extra bij zetten

• Peets HD

alle metalen zetten uit dus ook het koppelings huis en de voorste comp sprocket , daar door gaat de ketting straker staan .

• Peets HD

nee de plaatjes zijn er niet voor om er tussen te zetten als ie slaper gaat staan , de plaatsjes zijn voor de eerste afstelling , je moet ook merken wat je uitslag is om te zien waneer de keting versleten is .

• flhs88

maar het werkt wel

• ron

Dussssssss…… moet ie nou heeeel strak of niet zijn (ik heb t nog steeds over de ketting he) ;)