seatbelt voor Electra glide

• jeroen stam

Wie weet of er een seatbelt of veiligheids systeembestaat voor een HD Electra Glide om een kind mee achterop te nemen of moet ik zelf wat in elkaar breien? aan welke voorwaarden zou dat moeten voldoen? Iemand die hier ervaring mee heeft (ook qua wet en regelgeving)?

• Konijn

Ik heb met wat laswerk armsteunen aan mijn sissybar gemaakt zodat die aap er niet zijdelings af kan vallen. Dubbele laag tape op de toolcase links en rechts zodat de voetjes houvast hebben en vanaf 6 jaar passen ze er al op. (alleen klein rondje over de polderweggetjes natuurlijk.) Voor de rest zijn er “riemen” met handgrepen achterop te koop. Een passende helm is ook wel handig.

• GdH

een collega HD rijder heeft zelf iets gemaakt (een steun aan een sissybar) voor een FatBoy. misschien kun je zoiets maken voor de EG als er geen topkoffer op zit.

• Ron

Hoi

1 : Er bestaan gordels voor om het middel van de berijder , gordels met handgrepen voor bv een knd achterop.

Dat werkt best veilig.

2 Overigens moet je eens overdenken hoe veilig het is een kind achterop vast te zetten met een veiligheidsgordel zoals in een auto : IK denk niet veilig!!

Je weet dan in elk geval wel dat als jijzelf met de motor plat gaat, het kind niet van de motor los kan komen met denkelijk ernstige gevolgen…….

Stof tot denken.

grtz

Ron

• andre de Jong

Natuurlijk heeft dat konijn kleintjes, de juiste persoon om dat te vragen hi hi

• Konijn

:D

• rulez

idd een setje armleuningen dat ie er niet uit kan kukelen is handig, evenals een goede steun voor de voetjes, dat ze geen warme en draaiende delen kunnen raken, of los kunnen schieten.

schoonheid is dan minder belangrijk dan veiligheid.

verder zou je kunnen zorgen dat ze jouw jas of riem vd jas kunnen vasthouden zodat je voelt of ze weg beginnen te dommelen.

eventueel een extra spiegeltje (zo een bolletje) om ze te zien?

• Ramon

Ik nam mijn zoontje af en toe ook wel mee achterop mijn Electra glide en gebruikte een spanbandje

om hem vast te zetten.

Als je die door de handgrepen doet bij het zadel over zijn benen en dan schuin over zijn borst naar de topkoffer

dan kan er niets gebeuren,het is dan net een soort 3 punts gordel.

• Bert

Mijn vader loste het vroeger zo op toen ik als hummeltje achterop wilde.

Je houd je met je armen om me middel goed vast als je er niet af wil kukelen en anders moet je het zelf maar weten.

Werkte perfect! Heb als kleintje genoten achterop de motor en ben er nooit van af gekukeld….

• electra_glidejos

Jeroen, het geeft stoeltjes voor op de motor, die je dmv riemen vastzet aan je motor.

Als het kind met de voeten aan de steunen komt kunnen ze gewoon achterop.

Die van mij ging mee vanaf haar derde, was ik met haar alleen dan ging ze in het span en ging moeders mee zat ze tussen ons in.

Zelf zat ik altijd tussen mijn oudjes in en mijn broer stond voren op de treeplanken van de vespa en dan geen rondjes om de kerk maar vanuit Z-Limburg naar de dierentuin in bv Arnhem.

Heb er niks aan overgehouden, alhoewel ben nooit meer van het virus afgekomen.

En het kind, hetzelfde laken en anzug!