Geluid in motorblok

• Wiebe Reddingius

Betreft een Harley Streetglide bj.2006 1550CC uit Engeland geimporteerd.

Bij een warme motor maakte het motorblok alleen in de 5e versnelling bij gasgeven

een geluid dat lijkt op pingelen,maar dat is het niet en ik denk dat het uit het bovenblok

wegkomt.

Wie weet wat dit geluid veroorzaakt.Ook Ron 98 geprobeerd, maar geluid blijft.

Alvast bedankt.

• wheelz

meestal wordt dit veroorzaakt doordat men met een te lage snelheid in een te hoge versnelling zit en dan probeert te accelereren

daar je geen snelheid opgeeft is dit echter niet te beoordelen

vr.gr

• Wiebe Reddingius

Beste Wheetz. het gaat om snelheden boven de 80 a 90 km p/uur

• sjors

Ik denk dat 't toch “pingelen” is , maar dan veroorzaakt door een te vroeg afgesteld ontstekings-tijdstip .

Die dope die je bij de benzine toevoegt , dient om detonatie te voorkomen , die door vroegtijdige zelfontbranding kan optreden ( zgn “klopvastheid” )

• michel

5 e versnellings tandwielen zijn recht daardoor meer geluid in 5 dan andere versnelling.

tap de olie van de bak eens af en kijk naar vervuiling.

• Wiebe Reddingius

Sjors, ik denk dat je toch gelijk hebt en zal de ontsteking laten controleren.

Michel, bedankt voor je reactie, bak recentelijk ververst, dus schoon en geluid

komt wel degelijk uit het bovenblok

• janny veld

Hoi Wiebe,

ondanks dat we al jaren de trotse bezitters zijn van een Wolf trike en daar al heel wat tochten mee ondernomen hebben,mail ik daar dus niet voor.

Wij rijden vaak door Den Andel,maar heb begrepen dat jullie daar niet meer wonen(als jij tenminste de Wiebe bent,die wij kennen!!).

Wat is het jammer,dat onze contacten verloren zijn gegaan.

Mail eens terug,ik zou het leuk vinden om te horen hoe het jullie vergaan is.

Groeten Geert en Janny Veld.

• Wiebe Reddingius

Hallo Geert en Janny,

Je hebt inderdaad de goede te pakken, we zijn ca.24 jaar geleden uit Den Andel vertrokken i.v.m.een nieuwe baan als schade-expert motorvoertuigen.

********piep**********

Op 31 juli a.s.ga ik definitief met pensioen, Ida is al met een vut regeling thuis.

Wij vinden het leuk om jullie na zoveel jaar weer eens te ontmoeten, heb weleens gekeken naar jullie adres in Drachten maar niet gevonden, zijn jullie ook verhuisd??

Groet, ook aan Geert,

Wiebe en Ida

Opmerking moderator: Gaarne dit soort berichten NIET op het prikbord plaatsen…..

• Konijn

Lekker handig. Zeg gelijk ff waar de sleutels verstopt liggen en geef even door wanneer je met vakantie bent. NOOIT zomaar je adresgegevens op het net pleuren.