slangen of kroco leer

• zaza

hallo

Ik ben op zoek naar krokodillen of slangenleer

wie weet waar ik een stuk of vel kan kopen?

Ik wil dit laten vervadigen in een vest.

hoop dat iemand een adres weet waar ik als particulier het kan kopen.

bvd zaza

• MissTaken

Goedenmorgen zaza;

Eigenlijk is je vraag bij deze HD-prikgroep ‘off-topic’, maar dat mag de pret nu even niet drukken:

Misschien kun je terecht bij bijvoorbeeld deze leergroothandel -zie de website: Echt Leer.nl

Als die het niet heeft, weet die handelaar waarschijnlijk wel een adres waar je wel terecht kunt.

Je plan kan een duur grapje worden, aangezien het leer van krokodillen- of slangenfarms af moet komen.

De meesten van zulke farms zijn vaak in de tropen gesitueerd: Wikipedia -krokodillenleer

Krokodillenleer is vaak wat steviger dan slangenleer, alleen al omdat de huid van het beestje dikker is dan dat van een slang. Slangenleer is dunner dan krokoleer en om die reden kan het kwetsbaarder zijn.

PAS OP: Let er op dat je legale stukken huid koopt en niet via een of andere vage ‘marktplaats-verkoper’: Als zo'n figuur aan jou huiden verkoopt die niet aantoonbaar op legale wijze zijn verkregen, kun je als koper/afnemer problemen krijgen en strafbaar worden bevonden!: Cites nader uitgelegd

Een andere optie voor je is runderleer kopen waar ze een kroko- of slangenprint in hebben gedrukt. Dat is een goedkopere oplossing dan echt kroko- of slangenleer en voor een leek niet van echt te onderscheiden; daarvoor verwijs ik je opnieuw naar een groothandel in lederhuiden.

Suc6 met zoeken, greetz Miss.

• Han

Bel maar ff met Artis..

• k-streetfighter

rundleer natuurlijk

• wheelz

wat een onzin antwoorden weer van de weetjes

Beide leersoorten zijn in nederland ten strengste verboden

Is in Nederland niet legaal te koop

Krokodillenleer kan je wel in de USA kopen, daar is het nog legaal

invoeren is dan echter nog illegaal

let wel dat het naar mate de afmeting gaat

des te groter het eendelige stuk des te duurder

het is zeer prijzig

weet wel een paar adressen mocht je geïnteresseerd zijn

• sjors

misschien biedt een weekend-retourtje naar de Everglades wel de oplossing

…niet te dun hengeltje van thuis meenemen ,…..en een braadworst aan 't haakje

• k-streetfighter

sorry hoor wheelz maar ga er vanuit dat elke nl ondertussen wel weet dat kroko en slangeleer verboden is vandaar t korte antwoord

mvg klaas

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.