ben een stapje verder

  • bau

    naar aanlijding van mijn vorige bericht raar gedrag

    heb ik bij alle releas de contact puntjes schoon gemaakt

    en de kontakten van de grote stekker van de ecm schoon gemaakt

    de cps sensor doorgemeten gaf koud 939 ohm aan bij even laten draaien (een beetje warm liep de ohm getal op)is dit oke ???

    heb de - pool van de accu een nacht eraf gelaten

    bijde bougies getest op vonk vonkt goed

    bij testen met 1 bougie erin bleef de motor doorlopen en moets ik hem met de contaktknop stoppen

    zowel voor als achter (of dit normaal is weet ik niet)??

    tot mijn verbazing blijft hij stationear nu goed lopen

    alleen bij een klein beetje gas blijft hij backfires geven (een beetje gas erbij en het is weg)???

    zou dit aan de afstelling liggen ?? ( benzine lucht verhouding) manetti marelli

    en zou eventueel een dynojet power commander uitkomst bieden en dit probleem op kunnen lossen

  • USA John

    ik weet een hele goede oplossing,iets wat je vanaf t begin al had moeten doen,die injectie eraf flikkeren en er gewoon een carburateur op zetten,

    alles goed af(laten)stellen en je bent van t hele gezeur af…als je jouw problemen met je motor zo eens terug leest heb je al heel wat rijplezier gemist

    en wordt het tijd dat je een paar stuivers uitgeeft in plaats van het wiel opnieuw proberen uit te vinden….

  • Konijn

    Bau is geen rijder maar een sleutelaar volgens mij. Vindtie leuk, ieder zijn meug.:)-D (over die carb ben ik het wel eens John.)

  • bau

    ja was ik eigenlijk ook van plan (ombouwen)

    goede cv cabrateur heb ik liggen

    maar werd me van alle kanten afgeraden (niet voor een leek weggelegd)

    maar de ecu die er in zit is die bruikbaar voor de onsteking voor een cabrateur

    merkte gisteren wel met bobine testen en even warm draaien

    dat de bougies inlpaats van licht bruin ineens licht grijs waren

    verkeert luchtbenzine verhouding??

    heb dit getest met de luchtfilter eraf

  • henk

    hallo bau ,als het goed is kun je de storing uit lezen door drie maal de motor van en op het contact te zetten.dan krijg je een code door het knipperend engine lichtje welke je in het werkplaatshandboek kan opzoeken,maar vaak is er gewoon niets stuk alleen slecht contact.het schoonmaken van het intake air tempeture sensor kan helpen.het van de stroom halen om te resetten helpt niet,je moet de plus en de min van de accu halen en tegen elkaar houden,dan op het contact zetten zodat hij compleet ontlaad,dan is de ecu gereset.bij een injectie motor moet je eigenlijk niet de bougie doppen eraf trekken om te zien of hij goed op de voorste of achterste cilinder loopt kunnen ze niet zo goed tegen.het knallen komt omdat de motor waarschijnlijk te arm loopt,als je hem wegbrengt naar een ‘tuner’wordt je waarschijnlijk gewoon bestolen die vragen de meest absurde bedragen voor het afstellen,800 900 honderd euro ben je zo kwijt.je kan ook wat meer druk op je injectoren zetten door fuel presure regulator te vervangen door een regelbare je kan hem dan zelf afstellen,kost 6 tientjes en is afdoende om hem goed te laten draaien.ps.een carburateur erop zetten kan altijd nog en zo moeilijk is dat ook weer niet. succes henk

  • bau

    he henk

    bedankt voor je info kan ik zeker wat mee(tu)

    heb de injectie gedemonteerd om alles even goed schoon te maken

    dacht doe voor de gein even het cvtje er op met benzine in een slangetje in een flesje

    starten lopen en geen backfire

    moet wel zeggen bij het even warm draaien de choke af zetten en hij slaat af

    de benzine liep ook erg snel door het slangetje

    betekend dit dat het ligt aan de afstelling van de cv cabrateur??

    kan ik dit gewoon bij een lokale dealer laten afstellen zodat hij wel het normale verbruik krijgt ??

    en warm stationear goed loopt

    er zit een stage 1 kitje in

    als dit te verhelpen is is de keuze niet moeilijk en laat ik hem mooi op cabrateur lopen :?

    groet bau

  • Eric

    Wat een hilarische discussie hierboven. Dumb & Dumber ( Henk & Bau ) Enne Henk, de banner van Via Daytona bovenaan de pagina meld € 450 voor tunen ipv de 800 a 900 die jij beweert. Bau, benzinepompje mag uit na het monteren van een carb…..Mzl

  • henk

    ja onnozele,die 450 euries is voor het spelen met een delphi injectie,als het een magnetti marrelli is wordt het allemaal wat moeilijker blijkbaar,maar dat wist je allemaal wel natuurlijk.

  • bau

    (benzinepompje uit)???

    deze had ik niet op de cv gemonteerd

    heb de cv laten lopen op een arparte flesje benzine (dus benzinetank niet aangesloten op de cv)

  • bau

    he henk(tu)

    ik denk dat ik het heb gevonden

    heb aan de throttle position sensor lopen draaien en hij loopt nu weer perfect

    vreemde vind ik wel dat in het boek staat dat hij dicht tussen de 0.2 en 0.6 volt moet aangeven

    deze stond op 1.6 volt en nu heb ik hem op 1.8 volt gezet en hij loopt goed

    neem aan dat deze versleten is??