mini tacho

• rob57

hallo mijn mini tacho heeft zonder stroom gestaan en nu telt ie de km heel snel op ,dag teller loopt heel snel dus moet ie opnieuw gekalibreerd worden weet iemand hoe je dat doet?was zelf al bezig geweest heb de 2 knopjes ingedrukt dan komt er cal j en nog een keer drukken cal y dan verschijnt er 00000 maar weet niet wat ik daar in moet vullen

• Peets HD

volgens mij moet je een kilometer uitmeten op de weg , dan met de knopjes op calibreren zetten , rustig die kilometer rijden , stopen en dan op set of zo iets , ik heb het jaren geleden gedaan met zo'n speedo maar ik heb de beschrijfing er niet meer van , je zou zodiac even kunnen bellen of ze een beschrijfing naar je toe kunnen mailen .

groeten peet

• rulez

of je meet de omtrek van je band, bepaald het aantal omwentelingen en draait met de hand rond, mist je niet met een bepaalde snelheid hoeft te calibreren.

is dat getal niet de overbrengingsverhouding?

• Peets HD

yep dat zou net zo goed kunnen , ik weet toevallig hier in de buurd wat een kilometer is vandaar dat ik het toen gereden heb , maar jou idee kan net zo goed .

• rob57

oke heb de omtrek gemeten en gedeeld door 1000 en kwam uit op44444 heb dit ingevoerd en nu ga ik ook de km rijden

die ik op een landwegetje heb uitgezet kijken of t klopt alfast bed een ieder

• rulez

moet je niet de 1000 meter delen door de omtrek van je wiel?

anders zou je met 44.444 omwentelingen wel een heel klein wiel hebben………….

• rob57

mijn omtrek is 2.25m 280x35 x18 delen door 1000= 444.444444