versnellingspook problemen

• Rob

Goedendag,

Ik heb een Heritage Softail de Luxe van 2006 en sinds afgelopen Maandag heb ik problemen met mijn versnelling in die zin, de versnellingspook veert niet terug in uitgangspositie als ik schakel en krijg hem dus dan niet direct van 1 door naar z'n 2 en 3 enz geschakeld.

Dit doet hij overigens alleen als hij koud is. Als ik ergens een tussenstop maak voor een bakkie, dan is hij niet echt koud maar dan blijft de pook ook de eerste minuten hangen.

Weet iemand raadt?

Bedankt!

• Peets HD

kijk is naar je bak olie , en kijk even of de shiftrod wek genoeg ruimte heeft en nergens tegen aan loopt . Het komt vaak voor dat het veertje in je bak breekt maar dan kan je helemaal niet meer opschakelen zonder je pook terug te halen en heeft warm of koud geen infloed .

• Har

hier en daar een beetje smeren misschien?

• Peets HD

yep en smeren natuurlijk maar dat heeft weinig te maken met warm of koud .

• Pete

Ja, schoonmaken en smeren is de remedie. Heb hetzelfde gehad en dacht dat de boel stuk was, maar het was dus gewoon vuil dat af en toe in de weg zat. CLEANEN! :D

• Rob

Al gedaan maar geen succes!

• Rob

Pete,

Schoonmaken waar bijvoorbeeld, bij de versnellingspook zit geen vuil en met WD 40 heb ik al gesmeerd maar geen succes! Zie ik iets over het hoofd waar geschrobd moet worden?

Thnx

• rulez

geen onderdeeltjes stuk krom of los?

• Rob

Rulez,

Niks krom en naar mijn weten niks verloren, ziet er allemaal oke uit. Heb Betty Booh Bobbers in Roosendaal gemaild en die heeft het over de harpveer.

Echter als de harpveer kapot is komt de versnellingspook toch niet meer terug in neutraalstand.

Afgelopen vrijdag gereden en eerst de bekende problemen en nadat ik getankt had was het probleem over en schakelde hij weer normaal en dit gebeurd dus elke keer als ik op de motor stap.

Toch heel vreemd als de harpveer gebroken is.

Ik wil hem wel naar OIT brengen bij mij om de hoek maar die rekenen de hoofdprijs…….

Suggesties?

• Peets HD

als de veer in je bak gebroken is heeft het niks met warm of koud te maken , dan komt ie gewoon niet meer terug in de middenstand .

heb ik je trouwends al uitegelegd .