dyna s ignition

• jaap

Kunnen de kenners eens mee kijken, is dit een goeie ontsteking om mijn puntjes te vervangen?? Zij claimen dat het handeltje werkt op de zelfde spoel als puntjes.

http://www.ebay.com/itm/Dyna-S-Ignition-DS6-1-70-99-Dual-Fire-Use-w-Points-Coil-5-ohm-/190671269412?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2c64e4ae24&vxp=mtr

• henk

jazeker,ik heb de zelfde ontsteking gebruikt in een suzuki gs1000 weliswaar geen harley maar het principe is het zelfde.ik was er zeer tevreden over,het is simpel en effectief,bovendien is de montage ervan a piece of koekie.als je punten hebt kun je dezelfde bobine gebruiken want als het goed is,is deze 5ohm.gegroet henk

• jos beckers

is een prima ontsteking die dyna zit al 5 jaar op mijn schovel zonder te morren dus (tu)

• jaap

Jos en Henk bedankt voor de reactie, ik heb hem bestelt.

• wyb

je hebt wel een 5 ohm bobine nodig

• jaap

Jos/ Henk of andere die mij helpen kunnen.Kan die ontsteking gewoon drin of kan je ook nog kiezen uit diverse modules of curves??

• wyb

net als puntjes afstellen,

maar je moet wel een 5 ohm bobine gebruiken.

en nee er zitten verder geen instellingen op.

succes

• henk

hoi,de dyna s ontsteking gebruikt je mechanische vervroeger die je ook gebruikt voor de punten,alleen komt daar nu een magneetje op te zitten die een pulsje geeft naar je opnemer,die op zijn beurt weer een stroompie naar de bobine geeft.je kunt als je wilt nog andere veertjes er in zetten.kijk voor de gein maar es op de sight, american bike webshop,bij ontsteking. gegroet henk

• Peets HD

dyna s kan je niks verstellen alleen je tijdstip en zwaardere veertjes , dyna 2000i kan je regelen .

• jaap

Peet, met zwaardere veertjes neem ik aan de veertjes van de vervroeger? Wat zijn de voordelen/nadelen van strakkere of zwaardere veertjes.

Dank.