fluiten

• Harleydriver

Ik heb nieuwe nokkenassen in mijn Electra Glide laten zetten en sindsdien fluit mijn Harley. Er werd bij gezegd, dat dit normaal was. Door de tandwielen is er meer geluid dan met kettingen, maar nu lijkt het of dat ik af en toe op een jap rij, zo`n suzuki GT750 (die noemde ze toen ook fluitketels).

Iemand een idee of dat hier wat aan te doen is??

• Peets HD

mij niet bekend dat ik na nokkenassen vervangen een fluitend geluid kreeg , teminste als je het over een twincam hebt .

bij evo hebben ze waarschijnlijk een verkeerde nokkenas tandwiel bij een verkeerde piniongear gemonteerd .

• marcel

fluiten na montage van geardrive lijkt op een te krappe speling tussen de tandwielen, er zijn ondermaats tandwielen verkrijgbaar.

in de gebruiksaanwijzing van de geardrive kit staat dit ook beschreven.

Als dit het inderdaad is (moeilijk te bepalen vanaf hier) dan moet dit wel aangepast wordenanders is er kans op schade.

Door de benodigde speling tussen de tandwielen is een geardrive altijd iets rumoeriger (licht klapperend/tikkend geluid)

maar fluitend klinkt niet juist.

Marcel

BH

Ik ga er gemakshalve van uit dat het een twincam is, bij evo of shovel is wat Peet zegt het antwoord