bougie vraag

• peerke

De een gebruikt harley bougies de ander champion en weer andere ngk. Ik heb een vraag over de ngk bougie, veel mensen gebruiken de bpr5es. Het schijnt dat de 5 voor de koelheid staat. Van de zomer gaan we naar zuidspanje is het dan beter dat ik er bpr8es in draai, in verband met de warmte??

Dank

• flhs88

ben met de originele hd bougies bij 40+ graden door Spanje gereden, nergens last van gehad

• Konijn

Ik heb weinig verstand van bougie's maar volgens mij gaat dat getal niet over de buitentemperatuur. Zou lekker zijn, kan je om de 3 dagen andere steken.

• sjors

Die NGK BPR5ES-11 is een goede warmtegraad voor de HD ,…ik zou 'm maar lekker laten zitten.

( Als ie een beetje opgevoerd is , dan kun je er nog een BPR6-11 in doen ,….maar BPR8 is gewoon te koud en fout )

• sjors

een bougie heeft trouwens geen “koelte” eigenschappen oid ,

….deze cijfers geven een zgn “warmte-graad” aan , wat eigenlijk gewoon betrekking heeft op de lengte van de binnen-electrode waardoor de warmtegeleiding via de bougie-schacht naar de cilinderkop toe beïnvloed wordt.

die warmte graad moet zodanig zijn dat de bougie tegen vervuiling opgewassen is tijdens opstarten en koude motor ( bij rijker mengsel ) en niet te heet is bij werktemperatuur .

Dit heeft wel een brede range ,…het zou te daas voor woorden zijn als je eerst Piet Paulusma moet aanhoren ( toch al erg genoeg ) , en afhankelijk van zijn weerbericht een paar bougietjes moet gaan uitzoeken :D

• sjors

ben ik hier nou de enigste , die zit te klooien met het invullen van die spam-beveiliging-code ????

ik zie af en toe niet of tussen die opgegeven letters nou een : I , i , 1 , L wordt bedoeld :S

• peerke

Ok, ik blijf bij de BPR5ES-11, nog een bougie vraagje de fiets van mijn maat loopt te rijk de bougies zijn zwart, krijg je dat weg met de luchtmengselstelschroef of is dit alleen maar voor kleine afstellingen, en zullen we aan de sproeiers iets veranderen moeten?

• sjors

sproeiers( misschien naald aanpassen ) en vooral geen slappe veer monteren boven de schuif

e.e.a. staat hier :

http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm

en hier :

http://www.prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/CV-CARB.htm

meestal zal 45 ( heb zelf ooit ongebruikelijke maat 46 kunnen bestellen ) en 185 wel oke zijn als er geen gemenere nokkenas e.d. in zit

• Konijn

Inloggen en nooit meer uitloggen dan heb je dat gezeik niet meer. Suczeven.

• peerke

Sjors, ik zag vandaag dat ik nog een stel NGK BP5ES had liggen, wijken deze af van NGK BPR5-11

Groet.