verf lost

• marco mostmans

Vier jaar geleden had ik een night rod gekocht nu begint de verf te lossen . Mijn dealer zegt dat dit niet zijn probleem is omdat de garantie vervallen is. Iemand suggesties?

• Hek

alle producten die je koopt moeten voldoen aan de verwachtingen die je er bij normaal gebruik van mag verwachten. De vraag is nu dus of je van een Harley mag verwachten dat de verf er na vier jaar van af valt. Als dat normaal is heb je geen rechten, maar als dat niet normaal is, en dat lijkt mij dus het geval, dan kan je de leverancier er op aan spreken. Als je een rechtsbijstands verzekering hebt moet je die dus inschakelen. hieronder ff een stukje dat ik via google heb kunnen opsnorren:

De wettelijke regeling

Wat veel mensen niet weten is dat er op grond van Europese wetgeving een artikel is opgenomen in de Nederlandse wet die de beperkingen van de fabrieksgarantie ter zijde zet.

Artikel 17, lid 2 BW7:

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien

Op grond van dit artikel moet het product dat u koopt voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijs mag hebben. Zo mag je bijvoorbeeld verwachten dat apparaten kunnen doen wat u is verteld door de verkoper van het product of in reclame. Dat uw harde schijf van uw computer ook na verloop van de garantieperiode van een jaar nog meegaat en dat een koelkast langer dan 3 jaar koelt (of meer maar dat is afhankelijk van de gekochte kwaliteit). Als de fabrikant adverteert met het feit dat diens wasmachines minimaal 10 jaar meegaan zonder problemen dan mag u hier dus ook vertrouwen . Zelfs al zou u in het geheel geen fabrieksgarantie krijgen op uw aankoop dan heeft u dus op grond van de wet nog steeds het recht een beroep te doen op deze wettelijke regeling.

• sjors

clubmaatje had zelfde probleem na anderhalf jaar

Bij de randen van z'n achterspatbord begon de verf er af te vallen .

Z'n dealer heeft 't uiteindelijk wel opgelost , maar ging niet echt “vanzelf en soepeltjes”.

Harleys zijn ook eigenlijk helemaal niet weersbestendig ,…..het chroom is gemaakt op waterbasis en waait of motregent er zo af ,……..en de verf zal ook wel milieu-vriendelijke waterverf-bende zijn ,….wat waarschijnlijk zelfs kleine kindertjes nog mogen opeten zonder dat ze er ziek van kunnen worden ….

EPA-wetgeving misschien , oid ? :D