olie in primair softtail 89

• liberator42

Ik heb het idee dat er olie lekt in de primaire bak het niveau wordt steeds hoger, motor

schakelt steeds moeilijker vrij, iemand een idee?

• Peets HD

sprocket shaft seal ?

• jean claude

je hebt speling tussen je krukas lager en het carterhelft waar dit lager ingeperst zit. dit probleem is bekend bij diverse bouwjaren. Het enige wat je kunt doen is een nieuw krukas lager in je carter helft laten kotteren.

• Peets HD

haha je moet hier boven wezen .Bovendien heb ik mijn twijfels over jou antwoord .

• jean claude

ik weet uit ervaring dat dit zo kan zijn. er zullen vast nog meer andere oorzaken zijn peet.

dit probleem ontstaat omdat, er verschillende materialen worden gebruikt lees legeringen. die hebben allen een afzonderlijk uitzettingscoefficient. hierdoor onstaat op den duur speling waardoor er olie in de primaire kast word gedrukt vanuit het carter

• Peets HD

ik ben 50 jean en zit al zo 35 jaar te sleutelen en dat bijna dag en nacht , je hoef mij niks uit te leggen , ik heb alleen mijn twijfels bij je verhaal omdat het niet zo vaak voorkomt dat je gaat zeggen ja dat is het .

Bovendien breken de buitjes van de stator af .als dit het geval is .

• k-streetfighter

hoi kun je toch makkelijk checken

Als je olievoorrad slinkt vd motor en je primaire kast loopt vol, je hebt geen lekkages en de motor gebruikt geen olie dan lijkt t mij duidelijk, hij lekt dan ergens de motor olie in de primaire kast

t zou ook nog versnellingsbak olie kunnen zijn

mvg klaas

• jean claude

@ Peet. WIlde je ook niet de les lezen alleen voor liberator uitleg geven waarom dit op die manier ZOU kunnen. En het is wat k-streetfighter zegt de oliepijl van je motor in de gaten houden

• Liberator42

Heb in plaats van de standaard cover in de primair een doorzichtig lexan exemplaar zitten.

Dus ik kan ook zien dat het olie niveau in de primair hoger wordt, ook zit er een oliedrukmeter meter op

Waarop ik zie dat de oliedruk minder wordt.

Weet alleen nog steeds niet waar eerst te beginnen.

• k-streetfighter

dan zal ik als eerste de lekkage verhelpen/ cq je oliedruk probleem verhelpen

zeer hoogstwaarschijnlijk met 99.99% stellende, aangrenzende zekerheid dat je seal lekt, of erger dat je lager stuk is bv

de seal zit tussen je krukas en de primaire bak ergens achter je magneet/cq dynamo

succes